Nuffnang Ads

Tuesday, May 3, 2016

#throwback - Warga JKRNS Ke Alor Setar

Ini dikatakan throwback teruk! Dah dekat setengah tahun, sekarang baru nak throwback kursus ke Alor Setar pulak. Anjuran Bahagian Pengurusan Korporat. Kali ni takde berkaitan dengan pentadbiran, kali ni berkaitan dengan Sistem Latihan pulak. Macam-macam haih. Ikutkan aje, tiba-tiba nama naik dan diwajibkan menyertai. Ok, I layankan jugak. Hehehehehe. Berjalan nombor satu!

Selamat datang ke Negeri Kedah
Kursus ni paling sempoi. Gerak pagi pada 08 Disember 2015 dan terus sampai di Alor Setar jam 3.00 pm terus check-in dan terus mulakan kelas. Hari pertama kami berkursus sampailah ke malam. Banyak ilmu berjaya ditimba hehe. Mungkin kerana I tak menguruskan Bahagian Latihan, agak blur I dengan slide yang dibentang. Lepas break untuk Solat Maghbrib, kami meneruskan lagi kelas sehingga jam 10.00 malam. Memang balik terus tertidur. Penat.... Perjalanan dah hampir seharian.

Pertama kali makan dekat R&R Gurun. Alhamdulillah, bolehlah tekak ni telan :)
Takkanlah tak selfie - BFF sepanjang 3 hari ni hihi
Fokus, walaupun I tak berapa faham topik... Lama-lama baru ok
-__-
Hari kedua, yang ni best sikit lah. Dapat merayau ke Padang Besar. Di hotel, room mate I ialah Kak Midah. Di luar, geng berjimba I ialah Fira dan Sasha. Hahahaha memang havoc! Bergambor je keje. Lagi-lagi memasing dah peghak dapat beli monopod yang ada siap shutter punya punat hahahaha. Oh ye, di Padang Besar siap jumpa Hafsah yang sama geng JKR. Bukan main ko berjalan Besah woi. Hehe. Lepas habis pusing Padang Besar, kami ke Pekan Rabu pulak. Haiyaaaaaa! Dekat sini macam-macam I beli. Dekat Padang Besar ciput je barang I. Dekat Pekan Rabu yang paling berbondong I lah. Macam-macam jenis makan I beli untuk family di Seremban hihihi.
Alahai dak debab ni hahahaha
Geng jimba - Fira dan Sasha. I lap u ols!
Kemain mami jarum sangat nak beli emas! Kekeekke
Macam-macam ada ok.
Cashew nuts mak mentua kirim hihihi
Chett, dekat sini pun ada damage dekat I. Sabo... sabo...
Makan sambil testing monopod sambil wefie. 3 in 1. 
Takyah terpedaya, air milo ais je wey. Bekas buat mahal. Menyesal aku RM4 hahaha
Jumpa jugak orang JKR dari Seremban. Takde tempat lain ek Besah? Hahahahhahahaha
Dekat Pekan Rabu ni memang meriah I shopping. Compared to Padang Besar tadi :)
Pada malam kedua, diadakan makan malam bersama pegawai kami. Disertai dengan penyampaian sijil kursus. Dengan makan malamnya, dengan bergambarnya, sampai dekat nak 10.00 pm jugak. Lepas je majlis terus I berkemas untuk pulang esok.

Geng kerusus hehe
Geng kerusus gegerl-gegerl ajeee. Terasa muda I ols!
Senang je perjalanan kali ni kan? Tak complicated langsung. Inilah tahun terakhir akan berkursus ke luar. In shaa Allah kalau ada rezeki lagi boleh berkursus ke luar lagi. Tapi, ada ke lagi? Itulah persoalannya hehehehe.

Terima kasih Bahagian Pengurusan Korporat 

No comments:

Post a Comment