Nuffnang Ads

Friday, May 20, 2016

Nan Cheese RSMY

Meleleh gile! Fuhhhhhhhh, tak ku sangka rupanya betul kata kawan-kawan yang selalu up gambo dekat fb bila makan dekat sini. Kebiasaan I makan nan cheese hanya di Steven's yang dekat Setapak dan Pandan Indah dengan kuah kacang hijau nya. Kali ni memang nak merasa sangat-sangat yang lain. Dekat Seremban memang tak jumpa lah kedai yang ada nan cheese meleleh sedap. 

Untuk aktiviti makan-makan kali ni, suka I nak ajak semua jemput makan di Restoran Selera MY, House of Real Beriani. Abaikan nama beriani, kita boleh order nan cheese sedap meleleh. Restoran ni terletak di Medan Tuanku, Kuala Lumpur. Apa yang I difahamkan, restoran ni ada cawangan RSMY Best Cheese Naan di Danau Kota, Setapak. Tak pernah tau dan tak pernah pegi.

Arghhhh!~
Pertama kali I pergi ialah di Medan Tuanku. Boleh saja guna Waze, terus sampai. Paling senang landmark, betul-betul opposite dengan Maju Junction dan Medan MARA. Nampak je Restoran dan Hotel Lotus, terus masuk ke kiri. Belah dalam sikit, nampak je kedai RSMY.

Apa yang I order ialah, Nan Cheese Extra Cheese dua keping dan Kuah Keema satu sahaja. Puas! Dan menyesal order 2 extra cheese. Kali kedua I pergi, dah pandai sikit, kami order satu Nasi Beriani Ayam dan satu Nan Cheese Extra Cheese dengan kuah Dhal. Fullamakkkkk! Terangkat beb! Nan Cheese tu memang tak dinafikan, memang sedap. Kuah Keema dan Dhal pun memang sedap. Oh ye, untuk pengetahuan, kuahnya adalah dijual berasingan. Semangkuk Kuah Keema berharga RM8 dan Kuah Dhal RM2 boleh dimakan sehingga 4 orang. Beli satu roti sorang then kuah share la kecuali kalau rasa nak makan begitu saja. Banyak la portion dia. Kuah lain I tak perasan berapa harganya. Lepas ni pergi boleh cuba kuah lain pulak tengok pegi macam mana heee!~

Bersama-sama Kuah Dhal yang banyak tu.
Jangan datang lambat sangat, dalam jam 12.00 malam ke 1.00 pagi (untuk malam minggu) dah tutup. Ini bukan mamak 24 jam dey! Hehehehe. Lepas shopping dekat Medan MARA tu bolehlah singgah isi perut dekat sini ye.

Untuk makluman... hehehe
Balik tu, layan busking depan Sogo dulu.

4 comments:

  1. samani....kat mano nan cheese melelh tu..tK TAHAN AKU NGK..

    ReplyDelete
  2. medan tuanku ngn danau kota fira :D sila pergi... Sedap wooo!

    ReplyDelete
  3. Woooahhh. Da pi semalam-semalam....
    Sangat puaihhhh hati. Haha, Ingat nak pi lagi. Posa la pulaak. Hahah

    ReplyDelete