Nuffnang Ads

Wednesday, May 24, 2017

Assalamualaikum

Hello! Masya Allah lama betul I tak bersiaran, bersembang, mencurahkan cerita, bergosip (oops!) dan berseloroh dekat sini. My baby bloggggg, I MISS U! Sumpah rindu nak menaip macam-macam weh. Semua dalam kepala, dalam notes dekat fon dan picture gallery. Simpan dan pendam je sebab kesuntukan masa dengan segala tugas hakiki sebagai Hamba Allah di bumi yang sementara ini. I sengaja nak petik satu potong ayat dari salah seorang ustazah di dalam whatsapp group yang I join...

"...jangan kita fitnah anak kita sebagai punca susahnya kita nak beribadat.."

Macam gitulah bunyi ayatnya sebelum I clear conversation. Astaghfirullah, banyak betul dosa I selama ni. Selepas pintu hati I diusik dengan perkara yang macam ni baru lah I cari jalan untuk mengerjakan jugak solat walaupun Juah tak tidur. Hehehe. Alhamdulillah, sekarang dah makin mudah I nak buat kerja macam-macam walaupun sambil jaga Juah. 

I bukannya rindu nak menaip blog aje, tapi I rindukan jugak moment nak blog-walking sambil melihat-lihat keindahan blog orang lain. Gila tak rindu! Sesuatu yang I paling suka ialah membaca. Entah, rasa puas bila dapat membaca. To be honest, 2 buah novel yang I tengah baca sejak 2016 pun belum sudah habis lagi hahahaha. Ber'bookmark' aje. Untuk waktu ini, blog yang menjadi kegemaran I ialah..

Menyajikan kekisah seseram. Hihihi. Ada yang seram, ada yang hambar, ada juga yang fiksyen semata-semata dan paling banyak ialah pengalaman sebenar diri sendiri dan relatives. Yang penting, iman kena kuat :)

Sila baca blog ni kalau nak motivasi diri. Confession dari pengalaman sebenar. Menarik sangat bila tau yang perjalanan hidup kita lain-lain setiap orang rupanya. 

Sebenarnya, dah ada dua tiga post yang masih draf dalam list I ni tapi belum dapat nak publish lagi. Kena selongkar balik gambar-gambar yang berkenaan. Banyak sangat I nak cerita ni, dari hal makanan pertama Juah, Juah masuk ward, Juah mandi laut, mandi sungei sampeylah Juah dah pandai tepuk tangan dan berlari dalam walker. Gitewwwww!~

Sebelum terlupa, I tengah giat mencari idea untuk birthday party Juah yang PERTAMA. Yayy! Juah Ibu dah setahun weyh. Nak buat sekali dengan Tok Wan dan Tok Bah dia. Kecil-kecilan sahaja untuk keluarga terdekat. Insha Allah. Doakan kejayaan I nak buat kek anak I ye. Camne pun, pejam celik je dah dekat setahun I berjaya menjadi seorang Ibu :) feels like crying pulak bila sebut macam ni....

Ok tu je lah nak report untuk hari ni. Nak jugak wish, SELAMAT HARI IBU untuk semua yang bergelar IBU, MAMA, MUMMY, MOM, BONDA, UMMI, EMAK. Semoga sentiasa dibawah keredhaan Allah selalu. Amin..

So, belanja satu gambar Juah dah besar jap :)

Alah! Melting nye Ibu....
Si cantik manis outing dengan Ibu <3
Gigi dah nak masuk 6 batang tau! Kuat menggigit hehehehe
Big girl already 

No comments:

Post a Comment