Nuffnang Ads

Saturday, January 9, 2016

#kamiketioman2015 - Hari 1

*Ini ialah post throwback, setelah 4 bulan... hehehehe

Macam biasa, naik bas je lah. Dari TBS BTS ke Mersing. Nasib baik beli tiket awal. Kalau tak, kena menapak ke Mersing hahaha joking! Actually, tarikh bertolak ke Mersing ialah pada 12.09.2015 pada jam 11.30 pm. Sampai betul-betul di Perhentian Bas Mersing pada keesokan paginya jam 5.45 am. Dengan kekuatan hati yang ada, terus kami menapak ke kedai mamak yang berhampiran untuk makan pagi. Ikutkan organizer, iaitu, Nuin, kami perlu berada di Jeti Mersing pada jam 8.00 am untuk menaiki feri pulak. Dalam keadaan yang berjerebu tu, kami bergerak ke Pulau Tioman pada jam 9.00 am. Jom follow I dan Sayang, Nuin sekeluarga, Kak CT dan Abg Rockstar, Putt dan Abang Bas dan Kecik sekeluarga dalam adventure kami di Pulau Tioman. Kemain!

Dari Stesen Senawang ke Bandar Tasik Selatan
Breakfast lah dulu...
Boarding Pass ade warna-warna tau melambangkan feri mana yang kita boleh naik
Lupa nak perkenalkan, tempat yang kami duduk di Pulau Tioman ialah Panuba Inn Resort. Alhamdulillah, jam 11.00 am kami pun transit di Jeti Kampung Ayer Batang sebelum satu bot kecil datang menjemput kami untuk terus ke resort. Perjalanan menaiki bot kecil tu memang sangat mencabar hahaha tapi I suka! Bestnyeeeeeeeeeee kena pukul dengan ombak. Kak CT sampai grip tangan I lah! Siannn hahaha. 3 kali trip jugak Wak, pemandu bot kena ambil kitorang.

Nuin dan Kecik sekeluarga
This is PANUBA!
All of us, menu, ikan kerisi hehehehehe
Bilik kitorang betul-betul atas kepala I tu, yang hujung tu hehehe tu je nak tunjuk!
Macam biasalah kan, waktu check in yang standard ialah jam 2.00 pm. Kalau dah tiba awal, confirm la kena tunggu. Makan tengahari ada disediakan. Apa lagi! Makan dululah. Lebih kurang jam2.45 pm barulah kami dapat masuk bilik. Perghhh! Macam mana yang u all Google kan, macam tu lah. Seaview sesaja! Disebabkan cuaca jerebu tu macam spoil sikit la jiwa I nak snap gambar bebanyak. Memang selesa. Sumpah tak tipu. Highly recommended. Hari pertama ni memang aktiviti sesendiri je. So, hari pertama je I dah terjun. Mana boleh tahan beb! Laut tuh. Gila kalau tak terjun.

View dari dalam bilik
Rasa ensem plak I posing gitu
Jerebe menghantui sangat... hurmmmm
Depan resort pun dah dapat view macam ni
Serious tak tipu... baek punyeee
Abang Bas dan equipmentnya nak pegi bagi ikan makan haha
Diorang tak turun pun yang terejal I je kot hahahaha oh ye, Nuin sekali :D
Kesan jeti yang dipukul angin kuat
Nampak tu Abang Bas dikelilingi ikan... Fish therapy hehehe
Malam tu macam biasa, selepas makan malam, kami bercanda tepi laut, menikmati angin laut sambil berborak-borak. Melepas rindu sesama sendiri namanya. Apa barang pegi vacation duduk dalam bilik kan hihihihi. Kami masuk ke bilik pun dah hampir jam 2.00 am. Esok nak bangun awal, ada snorkeling trip. Heheheh.