Nuffnang Ads

Wednesday, August 13, 2014

Istighfar

Berlaku pada diri I sendiri... Keistimewaan Istighfar ni tak dapat digambarkan dengan perkataan. Hanya yang menghayatinya sepenuh hati akan tau betapa mendalamnya rasa bila lidah dibasahkan dengan Istighfar. 

One word, INDAH

Gambar ihsan Google
Di atas jalanraya, nak marah pemandu lain, tak sampai hati. Dekat rumah, rasa pening tengok anak-anak kucing berlari sana sini, terus senyum, tengok kain belum berlipat, alaaa sikit je, boleh habis tak sampai setengah jam :) Memang positif sangat-sangat. Sebenarnya, I rindu sangat dekat Sayang. Tak dinafikan kesan mendalam jugak lah seminggu dia tak ada depan mata, kalau diikutkan mau bengkak mata hari-hari. Biasalah, kita dah biasa setiap hari dengan dia, makan, minum, pakai baju, tidur, mandi, masak semuanya dengan dia... Tiba-tiba dunia senyap sunyi.. Sedih. Apa yang I buat ialah diri sendiri mengubati rasa rindu itu.

Baru berpisah seminggu di dunia, kalau berpisah mati T___T sobs...sobs... yang ni I tak mampu bayangkan. Kepada kawan-kawan yang kesepian, yang kesedihan, yang ditimpa musibah, yang dalam keraguan, yang dalam kesusahan, tak kurang juga yang disakiti, ISTIGHFAR adalah ubat terbaik...

Harus diingat juga, bila dah senang jangan lupa untuk ucapkan kesyukuran, ALHAMDULILLAH. In shaa Allah, kita akan selalu disayangai Allah..

p.s. Saya budak baru belajar... Semoga selalu dibawah lindunganNya. Amin.

No comments:

Post a Comment