Nuffnang Ads

Thursday, April 2, 2015

Kursus Di AKEPT

Untuk yang tak pernah dengar nama AKEPT merupakan singkatan kepada Akademi Kepimpinan Pengajian Tingggi. Pertama kali I kesini, bestnya, tempat baru kan. Semuanya elok dan canggih. Cat dinding pun kita puji cantik hehehehe. Punyalah best, dengan cuaca suam-suam kuku, orang pun tak berapa ramai yang berkursus dengan kami pada hari ni, nampak tenang sangat suasana. I betul-betul nak review AKEPT ni dekat dalam blog sebab, kami, boleh berkursus dalam Negeri Sembilan je, manalah tau AKEPT boleh dijadikan salah satu lokasi berkursus untuk penjawat awam di Negeri Sembilan. Hihihi.

PERSEKITARAN

Senyap, sunyi, dikelilingi rumah Kampung LBJ dan tak berapa besar. Maksud I tak berapa besar tu, dari hostel ke Surau, Dewan Makan dan Bilik Kuliah taklah jauh sampai melecet kaki nak berjalan. Yang best, redup sebab tempat pejalan kaki tu berbumbung dan akses ke semua tempat-tempat penting ini.
Suasana hijau, baik untuk pembelajaran.. cewah!
BILIK KULIAH

Ada 2 skrin besar dan 1 whiteboard. Ini untuk Bilik Sindiket 1, tempat kami berkursus. Air-cond pun tak berapa sejuk macam nak beku. So, tak perlu berat-berat beg bawak jaket atau Pashmina atau sweater. Dan, ada lif tau. Walaupun naik ke tingkat 3 saja. Senang sikit kan tak lenguh kaki nak berjalan naik tangga hehehehe.

RUANG MAKAN DAN MAKANAN

Biasa-biasa je, tapi oklah jugak. Sedap. Cencaluk, fuhhhhh! Untuk makan pagi, tengahari dan malam, disediakan di Dewan Makan. Untuk minum pagi dan petang disediakan bersebelahan bilik kuliah. Bukan biasa-biasa, croissant la, air kotak Milo dan Susu Cokelat lah, Chipsmore lah. Tu semualah kan, musnah diet I! Grrrrrrrr...

BILIK HOSTEL

Cantik! Memuaskan! Selesa! Macam bilik hotel dah... Setiap bilik ada seterika, kettle, hair dryer dan telefon. Serius.. macam bilik hotel la orang cakap. Biar gambar je berbicara....
Nampak tu Ija kemain suka hehehehe
Feeling hotel sangat ni
Siap ada fridge camtu
KESELURUHAN

Bilik air ok dan selesa. Kawasan parking yang luas, boleh memuatkan banyak kereta. WiFi percuma disediakan untuk peserta kursus dan meluas dari hostel sampai bilik kuliah (ini yang paling best kan!) dan setiap sudut ada penapis air, mudah nak ambil air panas ke air sejuk ke. Coway ok. Best kan kan kan kan?
Dekat sini la main entrance dia
Semuanya selesa, rasanya kalau jauh ni mau I tidur sini. Disebabkan rumah dekat, I tak bermalam pun. Pagi datang, malam balik. Lagipun Sayang bercuti, tak sampai hati nak tinggalkan. Eh, lupa nak review pasal perjalanan kursus. I menghadiri Kursus Persaraan dan HRMIS. Topik memang menarik dan ramai nak join kursus ni sebab penting sangat Penamatan Perkhidmatan ni..
Hostel!
That's all, sekarang nak mandi dan siap-siap makan malam. Diet tetap diet sebab tu nak kena pergi makan sekarang. I mencadangkan AKEPT untuk tempat berkursus. Harapnya bos dapat pertimbangkanlah.

Jumpa lagi!

No comments:

Post a Comment