Nuffnang Ads

Wednesday, February 20, 2013

Dekatkanlah Kami

Perkhabaran gembira memang selalu buat I tersenyum tak berhenti-henti. Tapi dalam kegembiraan tetap ada kerisauan yang tidak bertepian. Perancangan yang keluar dari mulut SiDia sungguh buat aku tergamam. Ada juga rasa nak berlari selajunya dan menghempas diri pada dinding konkrit, bagai ombak yang sering menghempas pantai. Ada rasa nak menenggelamkan diri dalam kolam renang kedalaman 35 meter dan biarkan diri ini tenggelam, dalam rasa cinta dan sayang pada SiDia..

Pelbagai andaian wujud di kepala. Sudahnya SiDia akan mengeluarkan kata-kata hikmatnya, "Sudah Sayang, jangan fikir sangat. Yang penting bulan June..." Berani, yakin dan tegas kata-kata SiDia. Macam pisau yang paling tajam membelah dada. Macam panahan dari busur Sang Arjuna. 

Bila difikirkan banyak kekurangan diri, mulalah jiwa diselaputi awan hitam. Tapi bila terlintas saja muka SiDia, semua bintang dan bunga-bunga keluar dari persembunyian dalam awan hitam. Kabus-kabus putih dan angin sepoi-sepoi datang juga. Sejuk rasa hati. Hilang gundah di hati. 

:) 
Bukan pertama kali, bukan kedua tapi kali yang ketiga. Semuanya bakal besar.. Besar pengharapan, besar cita-cita, besar pengorbanan dan tidak ketinggalan juga besar kosnya di zaman yang serba serbi canggih ini. Bukan ertinya I menolak SiDia mentah-mentah tapi pelbagai aspek harus I fikirkan tanpa membebankan sesiapa jua. Fikiran sentiasa memproses data-data yang semakin bertambah digit binari nya. 

Ya, I sayang u juga. Semoga Allah dekatkan kita dan dipermudahkan segala urusan di dunia dan akhirat kita.

No comments:

Post a Comment