Nuffnang Ads

Wednesday, February 20, 2013

Nightmare Sepanjang Hayat

Tiba-tiba beberapa malam lepas I dapat satu Whatsapp dari satu nombor yang dah lama tak muncul dalam hidup I. Tiba-tiba jugak nak berbaik balik ke? No! Secara rasminya I menolak keras perbuatan orang itu. Masih ada ketidakpuasan dalam hatinya. Ye Puan, atas segala tohmahan dan bangkangan yang telah anda buat, I takkan sekali-kali memandang ke belakang semula dengan setiap perbuatan anda.

Bukan sekali maupun dua kali tapi dah berkali-kali dan tak terungkap dengan perkataan segala apa ke'rosak'an pada mental yang dah I dapat selama ni. Kemudian dengan mudahnya permohonan maafnya I terima dengan hati terbuka. Sampai bila? Sampai hujung nyawa?

Dijaja cerita I sana sini, I sabar lagi hingga sekarang. Ok kali ni enough is enough. Malam keesokannya selepas dia membuat cubaan berbual, mengorek rahsia barangkali, nampak pulak kelibat kenderaannya di satu tempat yang memberi kemusykilan yang amat dahsyat. Oh maiiii! Bersatu padu? Bergabung? Meletup? Selalu I lupa, mereka dari keluarga yang baik-baik belaka. Siapalah kami yang sering dikutuk-kutuk ni hanya manusia biasa yang mungkin layak di bawah tapak kaki mereka. Atau mereka yang layak duduk di bawah tapak wedges I? Hanya Allah yang boleh menilai mereka.

Segala yang pernah berlaku antara kami adalah sejarah belaka. I pun tak mau mendatangkan kebencian orang pada kedua orang tua I yang langsung tak bersalah. Tak pernah sedikit dalam sejarah kami berkawan I mencuit keluarganya tapi kenapa keluarga I diracun-racun? I faham dia cuba memburukkan I di hadapan keluarganya juga tapi I redha selama ini I tak pernah berdepan dengan kedua orang tuanya. Kasihan... Tapi, wujudkah rasa itu terhadap orang tuaku???? 

Mata yang memandang mungkin mampu melafazkan, "Sabarlah Samani, jangan layan dia sangat... Ramai lagi kawan-kawan lain.." Ye, I memang sudah banyak bersabar. Malah diberikan lagi peluang untuknya. Harapan I......

TOLONG JANGAN HADIR DALAM HIDUP I LAGI YE, KAK :)

Cukup setakat ini luahan hati yang tak seberapa sekadar meluahkan perasaan yang dah lama terpendam. Allah Maha Mengetahui. Semoga dibukakan pintu hati insan-insan ini untuk ke arah kebaikan. Insya Allah, tiada dendam di hati ini, cuma rasa nightmare sangat bila ada cubaan, dugaan yang macam ni. Semoga dijauhkan dariku segala yang boleh memudaratkan diri ini dan keluarga.

Amin.. 

No comments:

Post a Comment