Nuffnang Ads

Tuesday, May 5, 2015

Diari PCOS : 02

Assalamualaikum. Semoga Allah jauhkan segala kesedihan I yang masih dalam kondisi trauma akibat dari kemalangan motosikal. Bersyukur, dengan kemalangan ini membangkitkan semangat nak berTTC semula secara membuak-membuak. Amboi...!

Yerp, hari ni I nak share something yang I rasa sangat bagus untuk sahabat-sahabat TTC tak kira dalam group Facebook mahupun Ratuhati dan Whatsapp serta Telegram. Khususnya untuk yang beragama Islam.. Mungkin dah ada yang tahu dan pernah menonton ceramah Ustaz Sharhan berkenaan dengan haid yang tidak teratur. I pun baru tengok, cuma nak ringkaskan dari apa yang disebut oleh Ustaz Sharhan

Ianya berkenaan dengan Madu Asli. Kita semua tau kan macam mana nak tau keaslian madu yang kita beli. Tak kiralah beli dekat mana. Ada yang beli di pasaraya, ada yang beli melalui ajen jualan langsung, ada juga yang dibeli melalui peniaga IKS dan ada yang dibeli di kampung-kampung. Senang, kalau botol dan madu itu dihurung semut maka tidak tulenlah madu itu. Berhati-hati ye sahabat semua..

Kegunaan madu ni kalau nak diluaskan memang banyak. Paling famous ialah untuk mengurangkan batuk. Since, tajuk diatas ialah Diari PCOS maka marilah kita kembali ke jalan yang benar hihihihihi. Ok untuk salah satu amalan untuk TTC boleh cuba kaedah di bawah ye.

1. Sebotol madu asli
2. Diletakkan di hadapan sejadah
3. Buatlah solat hajat seperti biasa
4. Niatkan untuk sembuh
5. Baca Ayat Kursi 
6. Selawat 3 kali
7. Bacakan Surah An-Nahl ayat 69
8. Tiupkan ke dalam madu 
9. Campurkan 1 sudu madu ke dalam air Zam Zam dan amalkan setiap pagi

Gambar dari : http://noraishahramlan.blogspot.com/2014/01/doa-merawat-fibroid.html




No comments:

Post a Comment