Nuffnang Ads

Wednesday, January 28, 2015

Pulau Langkawi 2015 : Hari 1

Mesti u all muntah kan sebab kali ni je dah masuk 3 kali I menulis berkenaan Pulau Langkawi dalam blog kihkihkih! Sila hadap, sebabnya inilah percutian paling affordable untuk I walaupun sekali pergi tu sebab berkursus. Ok apa, support la sikit local punya destination. Dan, Pulau Langkawi best apa! Ada banyak cokelat! Yer, itulah yang menguatkan I sangat.

Jam 5.00 am bergerak dari Seremban terus ke KLIA 2. Masih, I kagum dengan KLIA 2. Kali ni kagum sebab jauh rupanya kena berjalan untuk ke Pintu Pelepasan tu. Arghhh! Selalu dengar orang lain je cerita, this time I sendiri yang mengalaminya. Flight AK6308 akan berlepas melalui Gate K20 bukan main di hujung dunia. Kalau hari-hari travel mau kurus kaki.

My family
Mama - Acunen - Sonny
Perjalanan semuanya ok. Pertama kali dalam sejarah hidup menggunakan tandas yang terdapat dalam flight. Selama ni naik memang I dah mengosongkan semua pundi, kali ni tak sempat. Resah gelisah nak menunggu sampai dekat Langkawi kononnya. Memang tak tahan walaupun perjalanan sejam sahaja.

Tengok muka tak mandiiiii haha
Sampai di Langkawi Airport lebih kurang jam 9.00 am dan kami meneruskan cabaran pertama kami iaitu, MENCARI KERETA SEWA DI AIRPORT LANGKAWI. Jangan risau, keluar je dari gate yang Arrival tu terus akan ada beberapa kaunter yang akan memangggil-manggil pelanggan. Pilih sajalah. Bagi I, sama saja harganya dah tentu semuanya satu persatuan. I pilih kaunter seorang perempuan namanya ialah Wan Asma. Secara ringkasnya, kami menyewa kereta Viva jenis automatik yang berharga RM120 untuk 2 hari setengah. Ok lah tu, senang nak bawak, senang nak parking dan murah pulak minyaknya.

Perjalanan hari tu diteruskan ke Pekan Kuah. Sebaik saja dapat kereta, terus I bawak Mama, Acu dan Sonny ke kedai mamak untuk bersarapan pagi. Lapor woi, bangun awal tak makan ape. Sonny sampai 3 pinggan Maggie Goreng. Milo Ais lagi hehe. Lepas makan, kami meneruskan cabaran selanjutnya iaitu, MENGHABISKAN DUIT MEMBELI COKELAT. Masih awal pagi, belum dapat nak check in ke hotel, kenalah berjalan keliling kawasan Jalan Pandak Mayah yang menempatkan semua kedai Duty Free.

I love Nutella!
Lepas membeli ala kadar, (ala kadar ke?), kami terus tapau makan tengahari dan terus check in hotel pada jam 1.30 pm di Sunderland Motel. Ianya terletak betul-betul di tengah-tengah kawasan Duty Free. Senang gila nak cari tempatnya. Memang strategik. Hehehehe. Biliknya ok, sesuai untuk trip 3 hari 2 malam yang budget. I book melalui AsiaRooms dan harga untuk 1 bilik ialah RM130 untuk 2 malam termasuk cukai. 

Lepas dah lepak-lepak sakan dalam bilik meluruskan pinggang, I dan Mama meneruskan cabaran kedua tadi. Acu dan Sonny tewas dan tidur kerana terlampau letih. Malamnya, kami meneruskan pula cabaran MAKAN MALAM DI PANTAI CENANG. Nak kata menyesal, tak jugaklah sebab makanan dekat sana memang sedap. Kalau nak tau sedap ke tak, mahal ke tak, silalah ke TELAGA SEAFOOD di Pantai Cenang. Kerapu 3 Rasa memang marvelous. Di balas dengan Nasi Goreng Udang. Fuhhhh! Dan, tiada gambar, sebab dah terlampau lapar.

Bukan main cekik kan rege sini... ok fine! 
Lepas makan terus ke Pekan Kuah. Ada pesta macam tu. Sempat je I sambar sehelai tudung. Ish ish ish! Kemudian kami terus balik ke hotel untuk tidur. Tidurlah, esok nak bangun awal. 

1 comment: