Nuffnang Ads

Wednesday, January 28, 2015

Pulau Langkawi 2015 : Hari 2

Alhamdulillah, semuanya berjaya bangun awal. Hotel tempat kami menginap memang tidak disediakan sarapan. Pandai-pandailah berjalan sekitar Kuah untuk cari kedai makan ye. Tak susah pun, hari bekerja banyaklah kedai buka. Lepas makan, konon-konon nak meneruskan cabaran MENAIKI CABLE CAR, we were so unlucky, tutup pulak cable car tu untuk maintenance. Bukan Sonny je frust, I pun sama. Niat nak bergambor sakan tu padam terus. Huaaa!

Brrrrreakfast!
Malangnya, tutup. So sorry Sonny... Next time kita datang lagi k... NEXT TIME?!
Kami meneruskan perjalanan ke Pantai Cenang untuk ke Underwater World. Mulanya I macam malas nak masuk. Alahai, RM30 untuk tengok benda yang I selalu tengok live masa snorkeling kan. Malas arrrrrrr. Sekali dipaksa Mama. Ok Ma, ok... Bila masuk, I yang lupa diri! Teruja I tengok penguin la ikan yu la electric eel la.. Macam-macam lah. Paling teruja tengok lobster besor rasa nak tangguk amik buat makan tengahari bawak ke malam.

Best!
Seronok di Underwater World Langkawi diteruskan dengan meneroka pulak tempat shopping di situ. Macam-macam lah beli, tapi I lupa mana I letak fridge magnet yang I beli tu. Arghhhh! Lepas makan tengahari di Pantai Cenang juga, kami meneruskan perjalanan di tepi laut untuk sesi bergambar. I tak boleh tengok laut! Teruja bukan main. Macam budak-budak dapat mainan. Sepanjang perjalanan ke Makam Mahsuri, dapat lah I bergambar dekat tepi laut dan tepi sawah. Dia punya panas, feeling macam model dah rasa. Lighting memang cantik.

Happy Sonny ye dapat pegi Underwater World
Berjaya jugak tengok penguin depan mata
Rindu alam laut la.. hurmmmm!~
Sepanjang di Makam Mahsuri, kami singgah sekejap je. I dan Mama menikmati Goreng Pisang Cheese. Hanya Acu dan Sonny saja yang masuk ke dalam dan sedekahkan Al-Fatihah di makam. Alhamdulillah, rasa macam dah complete je perjalanan walaupun tak dapat naik cable car. I berjaya bawak Mama, Acu dan Sonny berjalan hehehehe.

Makam Mahsuri
Perjalanan balik ke pekan Kuah melalui Padang Mat Sirat dan berjaya singgah ke Perusahaan Gamat NH Nusantara untuk membeli Minyak Akar Seruntun. Dah banyak review I dengar pasal minyak ni, sebab tu memang nak beli jugak. Ada jugak I beli minyak gamat yang dikirim. 

Petang tu, Mama, Acu dan Sonny terus balik ke bilik untuk berehat. I? Meneruskan cabaran MEMBELI COKELAT SAMPAI PENGSAN dan I betul-betul suka tengok cokelat banyak tu. Terlupa, hari itu, 14 Januari ialah Hari Keputeraan DYMM Yang Di Pertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Muhriz Ibni Almarhum Tuanku Munawir. Maknanya, seluruh warga Negeri Sembilan Darul Khusus sedang bercuti umum. 

Malamnya, kami hanya makan di sekitar kawasan hotel. Restoran Seafood yang agak mengecewakan. Kali ni memang menyesal gila sebab tak patut makan dekat situ. Banyak lagi kedai yang ada, kenapa di situ. Demi mengubat hati yang luka, perut yang lapar lagi, kami sekali lagi ke tapak pesta di Pekan Kuah. Terubat rasa hati sebab dapat beli Burger Bakar yang besar dan sedap. Alhamdulillahhhhhh!

No comments:

Post a Comment