Nuffnang Ads

Wednesday, February 25, 2015

Selit Menyelit Je!

Fuh, baru I tau betapa indahnya dunia bila merempit naik motorsikal kesana sini dengan yang tersayang. Prinsip I yang merasakan naik kereta adalah lagi bagus dari naik moto ternyata meleset sekali. Prinsip I juga yang ala diva, kononnya naik moto nanti panas la basah dek hujan la, telah berjaya dicabul hihihi.

Masa ni moto tengah bergerak tau cetengok tu tudung dah kelepet hehe
Lately, Sayang selalu hantar dan jemput I dari opis dengan moto. Best wo! First, sebab angin rasa kuat gila menampor muka. Dan second, boleh menyelit dimana juga yang kita suka. Contohnya, bila dah lambat ke opis dan bajet memang akan jam la depan Terminal One tu. Takde masalah! Naik moto lagi cepat sampai dari naik kereta tau. 

Apa pun, I suka sangat konsep naik moto ni. Lagilah jimat, bila minyak dah turun harga, selamat poket. Dan best jugak, kalau pergi shopping, PALM MALL la terutamanya, senang je parking! Naik moto sebab dekat pun ye, nak senang parking moto pun ye. Lagipun moto Sayang ada box belakang. Boleh je letak-letak barang macam car boot hahaha bayangkan je la. Tapi, box untuk moto ialah limited sangat ruang. Ini juga menggalakkan supaya jangan membeli-belah dengan ghairah gituuuu.

Gayo memang mantap. Moto tu tak naik pun tongkatnya :D
Bukan saja dalam negeri tau, kitorang pernah la ke KL naik moto! Oh mai!!! Kebas punggung, kaki, muka, bahu, jari, pendek kata, seluruh anggota badanlah. Maklumlah, awak berdua comel lote. Naik moto berdua dah jadi 2 tan, bak kata Baba mertua I. Selamat sampai pergi dan pulang. Yang paling best pergi berdating ke Port Dickson la. Relax je, semata-mata nak pergi tengok sunset dan makan ABC tepi laut.

Suami I ambik naik moto wuhuuuuu
Dulu, I risau nak naik moto sebab risau kalau pakai helmet nanti tudung I akan kelepet. Sejak dah tau konsep pemakaian yang betul, sekarang dah tak kisah lagi. Cuma kena Sayang yang pakaikan kalau tak I tak tau nak adjust macam mana.

Cuma yang menyedihkan, tak pasti perbuatan khianat atau tidak sengaja bila tempat letak kaki untuk pembonceng belakang dah patah. Masa tu Sayang parking di opisnya. Bila nak balik je nampak dah terkulai je. Hurmmmmm. Sampai ke hari ni belum bertukar lagi benda tu. Rindu nak naik moto. Rindu nak nyelit-nyelit. Rindu nak polok-polok suami masa atas moto. Huaaa!

2 comments:

  1. phewwitttt....bahagianya membonceng ke PD semata2 utk sunset n ABC..As pon dah lama x bonceng ngan Bear....sejak2 dua-dua dah besar macam beruang... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi kan as... kemain lambat pikap moto tu! dah dedua jadi 2 tan kan... hahaha

      Delete