Nuffnang Ads

Thursday, June 18, 2015

Ramadhan...

Lain orang, lain cara pengisiannya. I berharap sangat Ramadhan kali ni membawa kebahagiaan dan keberkatan. Tak kira, dekat rumah ke pejabat ke mana-mana ke atau dalam perniagaan sekali pun. Untuk Ramadhan kali ni satu yang I harap sangat-sangat. Takde yang lain, cuma diberi ketenangan hati nak beramal dengan tenang.

Hati tu bila dah mula rasa yang tak sedap belaka dekat mana tempat kita mencari rezeki memang nak buat apa-apa pun takkan ada mood yang baik. Kadang tu sebab kita sendiri tak faham apa kena mengena urusan di tempat kerja dengan urusan peribadi. Tak kira lah pegawai atau sesama level kakitangan, memang perlu, ada satu benteng yang memisahkan agar tak terlampau rapat dan erat dengan yang lain. 

I berdoa sangat I masih lagi bertahan untuk Ramadhan ini. Hati tu dah sakit sangat. Rasa nak pergi je tapi tak tau nak kemana. Ramadhan patutnya kita bahagia, tapi 1 Ramadhan ni hati rasa sedih dan sakit. Tak pernah pun rasa sesakit selama 10 tahun berada di sini. Inilah kali pertama. Mungkin ada kemanisan di sebalik kesabaran ini. In shaa Allah...

To the most annoying person out there, ada dua orang yang dah ditanda PANGKAH sekarang. Untuk makhluk yang pertama tu, tak payah nak berpura-pura sangat baik konon dengan ahli keluarga I. I know how fake u are. Nak tunjuk apa? Kebahagiaan u sekeluarga ek? Dah lah... get lost. WE DON'T NEED ANYTHING FROM U. Dan untuk makhluk yang kedua, sampai sini je lah ye hubungan kita walaupun hanya sepejabat. I takkan berbuat baik apa-apa dengan u, pandai-pandailah nak hidup, Ingat satu benda je, harini kita buat orang, esok-esok, orang buat kita @ anak kita @ ahli keluarga kita @ orang yang rapat dengan kita. Ingat tau, Allah Maha Adil. 

Entahlah, Ramadhan kali ni I masih belum terasa bahangnya. Cuma bersyukur dengan semua benda baik yang akan datang tak lama lagi. In shaa Allah...

SELAMAT BERPUASA!

Senibong... Harap dapat makan sini lagi

2 comments: