Nuffnang Ads

Thursday, January 10, 2013

Sudah 31 Tahun Mereka Bertahan

Sebaya I dah wedding anniversary Mama dan Ayah. Mereka melangsungkan perkahwinan pada 9 Januari 1982 dan 10 Oktober 1982 Mama melahirkan anak sulung mereka yang seberat 4 kg :D oh ya, diabetic mommy will deliver big baby. 

Seronok dengar cerita-cerita lama Mama, seronok tengok Ayah tunjuk gambar-gambar lama masa mereka bercinta. Sesungguhnya dimana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. Mereka memang suka bergambar! Patutlah anaknya camwhoring tiap-tiap hari. It runs in the gene.

Of course, perkahwinan mana yang tidak dilanda bagai, taufan, Tsunami dan Sonamu. Tapi mereka masih bertahan. I bila tengok gambar-gambar lama mereka selalunya bergenang mata. Kesian sebab dulu susah sangat mereka nak capai apa yang mereka ada sekarang. Tragis sangat kisah hidup mereka dan Alhamdulillah berjaya bagi kebahagiaan, kegembiraan kepada anak-anak mereka. Sesungguhnya mereka tak mau langsung anak-anak mereka menghadapi kesusahan macam mana yang mereka alami dahulunya,
Mama juga pernah bagitau macam mana susahnya mereka berusaha untuk mendapatkan adik lelaki I. Sebab tu lah kami gap selama 5 tahun, agak panjang tempoh itu.

Cantik Mama, Handsomenya Ayah :)

Banyak pengorbanan yang dah Ayah dan Mama korbankan sepanjang perkahwinan mereka. Untuk keluarga, untuk anak-anak demi kebahagiaan kami. Ucapan Samani pada kedua orang tua yang tercinta : "Semoga berbahagia sehingga ke syurga. Samani sayang Mama, Ayah dan Adik sampai akhir hayat Samani. Insya Allah." Pendek, but it is really thoughtful. 

Syukur, I masih punya Mama dan Ayah untuk menumpang kasih dan segala susah senang. Terbayang tiba-tiba kalau ditakdirkan Allah menjemput mereka. Dimanakah I akan berada di dunia ni tanpa kedua orang terpenting dalam hidup ini. Seluruh kasih sayang I ada pada mereka. 

No comments:

Post a Comment