Nuffnang Ads

Monday, November 24, 2014

Hatinya Busuk Bak Bangkai

Bagus punye tajuk kan. I memang suka gile direct dan straight to the point. Takde nak selindung, memang dah hati perempuan gila satu pejabat dengan I tu hatinya busuk. Cepatlah berambus woi, lama-lama nanti muka kau pulak busuk macam hati tu. Opss! Terlebih sudah...

Ok ceritanya direct jugak lah ek. Kan aritu I berkursus dengan department I dan dengan berbesar hati I menyahut cabaran untuk menjadi jurukamera tak bertauliah kepada kursus dan majlis makan malam itu. Yerp! Memang I ada musuh dalam satu pejabat. Not really an enemy tapi sungguh I tak berkenan dengan dia. Fizikalnya lantak pi lah. Mulut nye, ya Allahhhhhhhhhh....! Moga dijauhi dari I menjadi insan yang beraknya di mulut macam beliau hahahahahaha!

Of course la dah jadi cameraman cam bagus, kenalah tangkap gambar semua orang kan. Termasuk si Mak Esah ni. Singkatannya ME je lah ek sebab nak sebut nama dia pun tak terluah dek vocal chord. Masa tangkap gambar pun dia tersengih la macam kerang busuk. Puiiih! Yuks! Dan bila tiba masa nak editing, arghhhh! Serius memang trauma I tengok muka ME ni. Menyesal dulu tak ludah bebetul. 

Dulu punye cerita tu lain episod dah, cerita sekarang ni! Yang menjadi kepanasan I ni! Gambar yang I edit siap ada watermark ok nak tengok kejujuran insan-insan musibat macam ni lah respect ke tidak gambar yang merupakan karya seni seseorang jurugambar. Biarlah gambar senget ke gelap ke tapi itu ialah hak milik dan hak cipta ke ape tah macam tu lah, mana-mana lah kan... Dahlah dia download masuk ke PC dia lepas tu diedit untuk crop watermark I dan POST JADI PROFILE PICTURE. Booooooo!!!!!! Loser lah ko ME!

Amacam?? Busuk tak hati dia sebusuk bangkai kalau macam tu. Hahahaha. Haram I tak kisah kalau dia taknak like ke apa gambar hasil seni karya I sendiri tapi perbuatan macam syaiton ni tak dapat I terima. Kantoiiiiiii sebab I ternampak dalam FB dan sambil wondering kenapa gambar ni nampak clear muka bukan patutnya jauh ke... Rupanyaaaaaa!!! Kita yang tangkap, kita tau kan jauh dekatnya bucu sana sini ke orang tu di'bold' atau thin kan hahahahahaha!

Kepada ME yang dibenci, 
Semoga kau berpuas hati dengan hasil gambar cantik meletop dan editing power gila dari aku. Aku memang marah bila kau buat macam tu sebab kau tak hormat hak orang lain. Tapi kan ME musibat, aku redha je... Sebab apa tau???? Sebab kau tak dapat hasilkan gambar cantik macam tu. Kau nak mintak permission dekat aku memang takkan lah kan. Kau curi pun dah dosa tau, lagi pulak menafikan hak aku. Hahahaha sendiri mau ingat.

Wey ME yang aku serius menyampah,
Aku berterima kasih sebab kau menghargai gambar dari aku. Kau buat profile picture tu! Setakat ambik 3 ke 4 keping gambar lepas tu crop watermark aku, takde hal la... Apa pun sendiri mau ingat la nanti ye. Aku bukan jenis ramas mulut kau, aku senyum je dengan apa kau buat. Tapi jangan lupa tau, perjalanan hidup kita ni panjang lagi. Hari ni kau aniaya aku, esok kalau tak jadi dekat kau pun nanti jadi dekat anak beranak atau orang terhampir dengan kau. Aku ingatkan je...

Oklah, cerita panjang pun tak guna sebab benda dah lepas. Aku happy tengok ko buat macam tu. Nanti buat lagi dekat orang lain eh. Kalau kau dah jumpa buku dengan ruas jangan salahkan aku kalau aku tepuk tangan kuat-kuat jerit nama kau dan cakap kau beruk! 

Lega sikit dah meluah sini.. Kejap eh nak tayang gambar yang kontroversi sangat tu. Cuba teka mana satu M.E NATE BEGHUK!

Gambar ORIGINAL! Maklumlah... cantik sangat tu buat profile pic! Lalalalala~
Gambar tak original! Woi, tak malu ke????!!!!#@#$@%@#$% Hahahaha ops!

No comments:

Post a Comment