Nuffnang Ads

Wednesday, December 24, 2014

Jemput Makan : Locast Garcia Cafe

Lokasi : Betul-betul dekat Downtown Cheras. Bersebelahan dengan Velodrome, Cheras

This is Locast Garcia Cafe!
Mesti ramai yang suka pergi ke KL Downtown kan yang terletak dekat Cheras tu. Yang betul-betul bersebelahan dengan Velodrome Cheras. Bahagian rumah kedai yang ada 7 Eleven tu, sebelah hujung sekali betul sebelah Velodrome, warna hijau kedainya. Itulah landmark yang paling senang untuk I bagitau kepada yang pertama kali nak pergi ke cafe ini.

Sebelah kanan tu ialah KL Downtown
Pertama kali I ke cafe ni hati macam dah terpaut. Sebab apa tau, sebab banyak kipas. I suka cafe yang sejuk dan tak panas. Cafe ni simple sangat, ada beberapa buah meja untuk pelanggan, ada sofa juga disediakan di sebelah televisyen. Jangan tak tau, terdapat juga sebuah meja pool dan set karaoke disediakan untuk pelanggan cafe ini. I was impressed when I first saw the pool table and of course we didn't expect they had a pool table in there. Sambil-sambil lepak lepas makan bolehlah main pool atau berkaraoke.

Promosi pembukaan habis dah ye hehehe
Untuk makanan, mereka ada menyediakan beberapa jenis makanan kepada pelanggan. Ada masakan Melayu dan ada juga western. Pilihan I dan Sayang pada malam itu ialah Nasi Lemak Rendang Ayam dan Chicken Chop. Kekuatan nasi lemak ialah pada sambalnya dan sambal disini memang win! Rendangnya pun, gravy untuk chicken chop nye pun. Minuman pulak I order Ice Blended Oreo Crunch. Lagi sekali datang memang nak order lagi. Sayang pulak minum Jus Tembikai. Di hujung-hujung lepak tu, sekali lagi kami tewas, lapar balik. Terus muncul Roti Canai dan kuah kari. Memang yums!

Jus Tembikai. Yang kiub atas tu yang tempting tuh!
This is my Chicken Chop 
Nasi Lemak Rendang Ayam yang Sayang order
Ini Ice Blended Oreo Crunch yang sedap tuh! Terasa Oreo nya. Sedap.
Ok last, ni Roti Canai 2 keping :)
Sempat jugak Sayang menyumbang sebuah lagu pada malam tu. Rata-rata yang datang memang kaki karaoke. Tu yang mereka suka datang ke cafe ni. Mengikut kata Kecik, salah seorang yang menguruskan cafe ni, operating hours ialah sehingga ke jam 4.00 am tapi kebiasaannya akan ramai sehingga tutup.

Karaoke - 3 lagu RM5 sahaja
Pool - 1 game RM5 sahaja
Best kan Sayang? Heeeeeeee~
Jemput u ols datang ke Locast Garcia Cafe. Boleh makan-makan, nyanyi-nyanyi, main pool dan lepak-lepak lepas dah penat berjalan di KL Downtown. Dengan lokasi yang strategik, mudah untuk pengunjung mencarinya. I? Confirm la nak pergi lagi nanti :)

Confirm kitorang datang lagi nanti :)

2 comments:

  1. Arrrghhh sedap nya chicken chop & nasi lemak tu awak..

    Terliurrrr T___T

    Hehehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Air pun sama sedapppp
      I terliur tengok semua hehehehe amboiii

      Delete