Nuffnang Ads

Monday, December 29, 2014

One Year And Still Counting

Kami dah setahun! Pejam celik je laaaaa dah setahun usia perkahwinan I dan Sayang. At this moment, a year ago, kitorang tengah busy untuk outdoor punya session. Gambor kitorang belum ambik lagi dekat official photographer ye harap maklum. Jangan tanya kenapa hahaha. Ok abaikan masalah itu. Yang pasti, waktu sekarang ni kitorang tengah berjalan dalam lalang ke belukar tah. Memang best!

Setahun yang lepas, kitorang dah siapkan rumah sama-sama. Siap sedia dengan keperluan asas, lepas kahwin terus cuci kaki dan masuk. Alhamdulillah, lengkap semuanya. Memang kitorang penat sangat time tu. Mana nak siapkan rumah lagi, nak siapkan barang kahwin lagi, nak fitting baju lagi, nak basuh rumah lagi, nak uruskan hal keluarga dan rakan-rakan lagi. Phew!

Dalam masa setahun, ada juga cabaran hidup berdua tu. Dugaan paling besar, bila jumpa orang duk pegang-pegang perut. Sabar aje lah kan? Macam biasa, kalau kita pengantin baru, orang tak tanya duit bayar rumah sewa cukup ke? Orang takkan busybody, setiap malam masak menu apa? Orang takkan tuju kita dengan soalan, road-tax kereta tu bila expired? Orang akan tanya soalan cepumas, dah ada isi belum? Kitorang? Senyum aje lah, tunggu Allah bagi. 

Dalam masa setahun jugak, Allah mudahkan jugak rezeki. Sayang beralih ke tempat kerja baru yang way more nearer than before. Allah mudahkan rezeki untuk I dapat temuduga ke jawatan lebih baik walaupun tak dapat pun jawatan tu. Pengalaman tu paling berharga. 

Dalam masa setahun inilah, proses nak kenal bermula. Mulalah kenal siapa penyepah siapa pengemas. Siapa yang masak dan siapa yang tukang perabih. Siapa yang kelakor dan siapa pulak yang serius. Siapa yang kelam kabut dan siapa yang cool la paling dapat detect. Muahahaha kalau nak sebut memang panjang. Belum kira siapa boros siapa penjimat, siapa gedik siapa bajettt! Wakaka.

Actually, entri ni panjang lagi tapi I khuatir sangat kalau tahun kedua nanti entri ni jadi 1500 patah perkataan pulak. Muahahahaha! Yang dapat I kata, hanya I yang kenal suami I. Dan hanya Hafizi itulah yang mengenal Sazwani. Setakat orang luar yang duk nak pung pang sana sini, insaflah. Walaupun kitorang ni dah kenal each other sikit-sikit dalam setahun ni, but there are still more things we have to learn in our relationship. Yang dah lama kenal Sazwani, jangan predict bukan-bukan, yang dah lama kenal Hafizi pun, dia hanyalah sejarah untuk u. 

Sayangku, untuk semua susah senang, sakit pening, riang ria, gelak tawa, nangis pedih, jiwang karat, rindu rinduan, gedik manja, hiruk pikuk, sayang menyayang, liuk lentok, panas baran, gila babeng, geram menderam tu semua kita punya rasa sendiri je. Jangan bagitau orang tau. Biar orang nampak kita blur dan skema. Rasa lain tu kita punya ye Sayang. Tak syok la nak share semua benda dengan orang lain hehehe. Happy anniversary yang ke Pertama. I'm wishing u all the best for being Sazwani's husband for a few thousand years ahead. Gila tu thousand years nak hadap sejenis Sazwani ini hahahaha. Ada rezeki tahun depan kita dapat zuriat sendiri ye. Keep up good works to be my Imam. Lead me and I'll always be right behind you. In shaa Allah... I love you Sayang!

Oklah malas taip lagi nanti nanges. Bye!

sekeping gambar memori yang paling berharga dalam dunia :)

No comments:

Post a Comment