Nuffnang Ads

Monday, February 10, 2014

Sabar Itu Indah

Alhamdulillah. Terasa diri masih di bawah lindungan Allah dengan ujian berat yang diterima. Masih, mengharungi ujian yang sama. Allah berikan kerana Allah sayang. Allah berikan kerana ingin kita lebih berusaha. Allah berikan kerana masih nipis doa-doa kepadaNya.

Kepada semua kaum keluarga, sahabat dan insan-insan.senasib janganlah bersedih dengan ujian Allah yang satu ini. Kita yang masih berusaha mendapatkan zuriat haruslah percaya pada takdir Allah. Jangan marah dengan pertanyaan dari orang-orang yang tak merasa. Kerana pertanyaan itu juga digerakkan oleh Allah dalam naluri mereka untuk bertanya keadaan kita.

Selagi ada kudrat, selagi itulah kita kena berusaha. Walaupun baru sebulan pernikahan kami, tetap ada perasaan sebegini wujud. In shaa Allah, tak selamanya kita bersedih. Tetap ada sesuatu yang Allah akan tambah dari kekurangan kita ini.

Terpanggil untuk berkongsi sesuatu yang I dapat dari Facebook seorang rakan sekelas UiTM. Tersentak dan terus tersedar. Ohh, betapa kerdilnya tahap keimanan diri. Jom sama-sama kita tingkatkan :)

No comments:

Post a Comment