Nuffnang Ads

Monday, February 3, 2014

Getaway : Pulau Pangkor (Hari 1)

Nope, I dengan suami (ecehhh! malu-malu lagi nak guna kata ganti diri SiDIa nih!) takde plan apa-apa untuk ke mana-mana selepas berkahwin. Control cun sikit nak duduk rumah je takde plan kemana pun. As per mentioned before dalam cerita Honeymoon Kemana? memang I pun anggap ni percutian dengan kawan-kawan. Yeah, kami tak pergi berdua tau. Dengan kawan-kawan best sikit.

Pergi berempat, sekali dengan Radhi dan wife, Ida. Ini pun kitorang amik peluang cuti Maulud Nabi, birthday Yam Tuan Besar N.Sembilan dan Thaipusam. Tapi Thaipusam not included dalam hari yang kitorang pergi lah. Heaven sangat ambik cuti 2 hari dah boleh cover seminggu. Setahun sekali je camni hokay! Lepas ni dah takde public holiday untuk Negeri Sembilan sampai lah ke Mei 2014. Phew!

Day 1 : 13/01/2014 (Isnin)
Kami bertolak dalam jam 8.00 am dari Seremban. KONONnye nak bertolak 6.00 am tapi sebabkan masalah teknikal pada tank minyak Satria Baja Hitam terpaksa ditangguh perjalanan. Alhamdulillah, dengan kereta kuat Radhi, berjaya kami sampai di Jeti Lumut lebih kurang tengahari dan terus beli tiket feri berharga RM10 (return). Sila memilih feri ok! Kalau naik feri yang tertutup sepenuhnya tu memang tak feel macam cerita Titanic. Feri kitorang boleh naik atas bumbung ada fresh air hahaha.

Acara beli tiket
Sorry, kat jeti pun dah kitorang rasmikan 
Berjaya sampai ke Pulau Pangkor dan turun di jeti yang kedua. Terus kitorang sewa motosikal 2 buah untuk RM60/hari cuma perlu isi minyak je. Mula-mula kitorang ke Puteri Bayu Resort, nampak dull sangat. Takde orang dan tak happening. Last-last baik ke plan asal, kitorang terus ke Anjungan Beach Resort & Spa yang betul-betul dekat Teluk Nipah. Lega sikit, walk in tapi nasib baik ada bilik. Malam pertama harganya RM180 dan malam kedua RM240 sebab esok tu kan public holiday Maulidur Rasul. Sementara tu, Radhi dan Ida terpaksa balik ke kereta sebab tertinggal barangan berharga dalam kereta, I dan Sayang keluar ke town carikan birthday cake! Esok birthday Ida actually, so malam ni surprise-surprise sikit la gitu. Dan berjaya!

Lepas merayau petang-petang dekat Teluk Nipah dan kawasan sekitar, macam biasa kitorang terjun pool pulak. Hihihi macam tak pernah jumpa air! Rindulahhhh... Nak tau tak, rugi sangat-sangat makan di Teluk Nipah. Menyesal tak tanya dekat orang tempatan makan mana yang best. Memang mahal sangat-sangat makan tepi laut dahlah lambat pulak tu. Arghhh tekanan sangat. Nak release stress, kitorang cuba mencandat sotong tepi pantai. Yes! Dapat seekor jadi lah... Dapat habuan baling mata kail sejam jadilah. Malam ni kena buat surprise!

Ahha, inilah birthday girl!
Apa pun, selamat hari lahir Ida yang ke 25 (alahai muda lagi!) semoga diberkati Allah duni akhirat. Aminnnn. Sedap kan kek tiramisu pilihan hati I. Hehehe, 2 hari makan tak habis wey!

No comments:

Post a Comment