Nuffnang Ads

Friday, April 18, 2014

Buku Lagi, Yay!

Allah... Terbuka pintu hati nak ajak Sayang ke Ekspo Buku Islam di Terminal One, Seremban. Asyik-asyik ternampak bunting tepi jalan. Mata meliar je tengok bunting tu, hati tergerak-gerak nak pergi jugak tengok keadaan ekspo tu. Pertama kali pergi, rasa seronok meluap-luap dalam hati. Banyak gile buku! I macam nak grab semua. Apakan daya, kewangan terhad, kalau tak memang macam-macam dah buku I ambik.

Kali kedua pergi, ajak Mama sekali. Sebab Mama nak cari Al-Quran yang tulisannya besar. Baru puas mata memandang katanya. I pun dengan riang hati terus melompat pergi tak sabar nak beli buku yang I dah aim. Macam biasa, aim benda lain, beli benda lain. Hahahaha. Kali ni I dapat sambar dua buah buku je. Pada I, dua-dua pun best.


1. Untuk Kita Pendosa - Harapan Selalu Ada
Memang betul, harapan masih ada pada kita. Tak perlu risau, rahmat Allah sentiasa ada. In shaa Allah, I tak sabar nak baca buku ni. Terasa diri dibayangi dosa-dosa silam. Semoga dengan pembacaan buku ni dapat menyedarkan lagi kita, walau sejauh mana pun diri sendiri tersasar dari landasan, kita perlulah percaya yang pintu taubat masih terbuka. Tiada istilah, sudah terlambat untuk berubah. Rahmat Allah tak pernah berhenti, tak pernah putus.


2. Pesanan Penting Untuk Wanita - Jangan Terpedaya
Buku ni banyak sentuh pasal apa yang kita, kaum wanita kena berhati-hati. Lebih lagi dalam dunia yang penuh dengan macam-macam jenis dugaan. I jadi tertarik dengan buku ni sebab ianya banyak berkenaan dengan hal biasa-biasa dalam kehidupan seharian kita, namun, tanpa kita sedar terdapat juga perkara yang kita kena ambil perhatian. Tunggu ye, nanti lepas I dah baca baru boleh review.

Lepas ni akan ada lagi pesta buku di PWTC pada 25 April 2014. Tak sabar nak ajak Sayang pergi ke sana. Mesti ada banyak lagi bahan bacaan yang best. Sejak habis sekolah dah tak pergi ke pesta-pesta buku macam ni kecuali Big Bad Wolf. 

Dulu, Ayah dan Mama lah orang yang bertanggungjawab memupuk minat I untuk membaca. Diorang yang akan bawak ke pesta buku, ke kedai buku dan bacakan I buku-buku cerita. Sampai sekarang, masih pergi dengan Mama ke Ekspo Buku Islam. Mama galakkan sangat beli buku-buku berunsur agama. Sebab katanya I dah banyak sangat buku-buku cerita, novel.


No comments:

Post a Comment