Nuffnang Ads

Saturday, December 1, 2012

Cerita Kahwin Lagi

At this age sepatutnya kawan-kawan semuanya dah menamatkan zaman bujang dan dah ada 5 ke 6 orang anak. Ok just kidding. But not for me! Luckily I ramai kawan-kawan yang muda remaja daripada I. Pertama, sebab I kan baru habis study kiranya I ada ramai kawan yang agak muda dari I. Kedua, mungkin zaman sekarang ramai yang ambil keputusan untuk kahwin dalam usia yang lanjut, errrr usia emas kot. Antara faktor-faktor, mungkin kewangan, takutkan komitmen (I think I know why) dan mungkin lelaki terlampau banyak pilihan wanita cantik di luar sana.

Tak mau cerita hal orang. Tapi Imran, kawan pertama I dekat UiTM Segamat is getting married soon! Kami mula kenal around 2008 masa mula daftarkan diri. Masa tu kelakar sebab kami masing-masing takde kawan langsung. Usia hampir sebaya pun faktor sebabnya Imran muda setahun je dari I. Itu buat kami rapat dan selalu buat assignment dan study nak exam sama-sama. Senang sikit bercakap dengan orang yang hampir sebaya. Lama-lama Imran mula berubah nama ke Hotguy sebab dia jenis pemalu tapi still perempuan nak bercakap dengan dia.

Lepas habis belajar Hotguy balik kampung dan cari kerja dekat belah utara je. Seronok dengar cerita Hotguy pasal kampung, sawah, keluarga dan loghat utara yang takkan hilang dari mulut dia. Kali terakhir jumpa Hotguy masa kenduri kawin Leez dan kami sempat borak sikit dan sambung lepak ke karaoke dan makan-makan. Lama tak borak, macam-macam cerita keluar. Paling tak sangka :) keluar cerita dalam group Whatsapp yang Hotguy nak kawin Krismas ni. I terus serang dekat FB Messenger and its true! Alhamdulillahhhhhhh. Bila dapat tau dari Hotguy sendiri lega rasa hati dan ini adalah sepatah dua kata untuknya :

"Aku selalu doa hang dapat perempuan yang baik untuk hang dan semoga perempuan tu menghormati Mak Pak dan adik hang sebab hang dan keluarga orang baik-baik. Aku happy dengaq hang dah nak kawen. Yang lepaih biaqkan la Hot.. Semoga segala kebaikan hang pada Mak Pak hang tu Allah balas dengan kebaikan. Aku tak sabaq nak tengon hang bersanding jangan nak gelak-gelak sangat nanti ataih pelamin sebab hang akan jadi raja sehari. Semoga lekaih jugak dapat Hot Jr. mesti nanti gelak lagu hang gak! Hahaha. Kekal lah hubungan hang dengan bakal isteri (Maria) sehingga ke syurga. Semoga Allah permudahkan segalanya. Jaga isteri baik-baik bagi dia gelak sakan sampai gemuk lagu aku :)"

Takde aral yang melintang sampailah I ke Jitra, Kedah untuk majlis kawan pertama merangkap kawan baik yang tau susah senang macam mana warga emas macam I ni nak menghadapi peperiksaan.
Dari Seremban ke Jitra berapa jam ek? Aiyokkk!

Tu dia! Segak naaaa hahaha

No comments:

Post a Comment