Nuffnang Ads

Saturday, December 1, 2012

Lain Orang Lain Cara

I lain dan orang lain pulak tak pasti macam mana caranya. Cara I meluangkan masa kalau tak kerja atau tak keluar atau senang cerita bila masa lapang ialah dengan menulis belog baru ni. Sungguh berkesan dengan menggunakan smartphone bilamana macam-macam aplikasi berguna boleh dapat dari Play store. Kebanyakan entri dari blog I adalah dari telefon. Cuma editing sikit-sikit kena buat menggunakan laptop. Agak Bahasa Melayu baku ye entri I hahaha.

I captured the moment by using Camera 360 and it really works. Gambar-gambar yang dihasilkan semuanya cantik. Banyak effect yang boleh gunakan untuk macam-macam keadaan dan yang paling I gunakan ialah Magic Skin :) Memang magic! Terima kasih Norain Wondergirls sebab kenalkan I dengan aplikasi ni. Silalah install dan godek pasti tak rugi. Free kan...

Semua gambar kan kononnye copyright mesti nak ada watermark. Chehh macam production besar je kan. Nak edit apa-apa ke macam crop ke watermark ke rotate ke memang I tak pernah gunakan aplikasi lain PicsArt sahaja pilihan hati. Terima kasih adik Eppy sebab kenalkan I dengan aplikasi ni. Senang dan sangat user friendly and I believe it has the same meaning. Apa lahhhh.

Akhir sekali, aplikasi Blogger di telefon. Puas hati! Dah update yang baru best sikit. Mula-mula I nak pakai Bloggeroid tapi 2 entri I masih dalam status publishing agak-agak u all bila akan di publish? Dah seminggu lebih tau. Marah sangat ni.. Ok lepas ni Bloggeroid akan di'uninstall' agar tak mengaburi mata I untuk guna lagi. Paling best aplikasi Blogger ni pun boleh guna untuk edit juga ye. Kesimpulannya, bagus ye ada smartphone. Zaman siber katanya. Takde alasan untuk I bosan kalau cuti tak kemana :)
P.s. Lepas layan Captain America dekat HBO sekarang I tengah pegang perut layan Maharaja Lawak Mega 2012 pulak. Hensem la Captain America tu kan?!

Langkah 1 :  Ambil gambar menggunakan ini
Langkah 2 : Edit gambar dan letak watermark menggunakan ini
Langkah 3 : Post entri menggunakan Blogger

No comments:

Post a Comment