Nuffnang Ads

Thursday, March 28, 2013

Banyak Berubahnya Pulau Langkawi

Hari 1 (Ahad, 24/2/2013)
Bergerak seawal jam 5.15 am ke LCCT bersama-sama Mama, Ayah, Wanyong dan Wanteh. Berjaya jugak I mengemas kain baju dan beg dalam masa 45 minit. New record! Sampai LCCT terus je check in luggage dan masuk tunggu depan gate dan tepat jam 7.30 am terus flight take off :) Alhamdulillah semua selamat.. Sampai je di Langkawi Airport terus mencari-cari kereta sewa. Disebabkan sewa selama 3 setengah hari dan semuanya 'sihat-sihat' belaka badannya, kami decide untuk sewa Toyota Avanza je terus dengan bayaran RM300. Auto dan senang! Tak payah susah-susah ye... Belum sempat check in hotel, Wanteh dah buat introduction membeli-belah dekat Idaman Suri. Tepat jam 2.00 pm terus I pergi check in kan hotel untuk warga-warga emas yang dah keletihan. Review untuk Citin Hotel, bolehlah tahan cuma bilik kecik memang sesuai untuk tidur berdua. Bila masuk I, Wanteh dan Wanyong memang nampak penuh bilik. Petangnya kami cuma berehat dan Ayah decide nak keluar lepas Maghrib. Malamnya kami ke Haji Ismail Group dan Langkawi Saga pulak sebelum mencari tempat makan di Pantai Cenang. Seronok bukan main Pantai Cenang! Macam dekat Batu Feringghi pulak rasanya *teringat*. Oh ye, sedap ye santapan kami Aliah Seafood.


Big Boss berposing sambil melarang I bersoping hihihi
ni semua pemusnah wallet I ye kawan-kawan
Hari 2 (Isnin, 25/2/2013)
I cuma breakfast Toblerone sekotak dan mereka yang lain breakfast di hotel. Terus ke Dataran Lang, tujuannya untuk bergambar sahaja hehehe. Selepas bershopping ala kadar, proceed pulak journey ke Oriental Village Langkawi untuk naik Langkawi Cable Car. Wow! Banyaknya berubah. I cuma naik dengan Ayah. Makcik-makcik semua gayat katanya. Ok, kitorang berdua dan meluahkan perasaan anak beranak sesama sendiri. Tq Ayah, sebab faham Samani :) Tinggi dan sejuk dan best dan tak berapa adventurous sebab jambatan tu tutup pulak untuk maintenance. Bored! Turun cable car dah pukul berapa, terus balik ke Kuah semula dan lalu di spot menarik di Langkawi. Teringin nak pergi Black Sand Beach tapi terlepas sudahhh! Macam biasa, balik ke Kuah bershopping dan balik hotel untuk mandi manda. Malam kedua ni kami masih berjalan di Pantai Cenang. Kurang menyelerakan makanan pada malam ni..

Big bos, ma'am and aunt :)
Ayah at Gunung Mat Cincang
Ayah at Dataran Lang
Hari 3 (Selasa, 26/2/2013)
Hari terakhir, mulalah I mengaruk nak shopping sakan. Bukan apa takut cokelat semua cair baik beli hari terakhir ni kan :D Pagi breakfast di Kuah dan shopping ala kadar (ehem2!) untuk insan tersayang yang tinggal jauh di Seremban. Sempat jugak rehat di hotel sampai jam 11.45 am kami check out dan terus ke Makam Mahsuri. Wanteh nak sangat pergi katanya. Dah puas bergambar dan makan laksa sedap Warong Mak Andeh, proceed ke Beras Terbakar pulak. Takde pun berasnya... :( yang ade kedai-kedai yang membuatkan I membeli belah. Dan terjumpa rakan UiTM sambil bergelak ketawa. Ciss, dekat KL tak jumpa pun ye! Last, kami lunch + tea time di Pantai Cenang jugak. Hadoi... I kalau datang lagi sekali memang akan stay di Pantai Cenang. Best! Perjalanan berakhir jam 5.00 pm bila sampai di Langkawi Airport dan flight take off tepat jam 7.00 pm. Kesian Wanteh yang tiba-tiba jatuh sakit masa dalam flight dan kena tolak dengan wheelchair untuk keluar.

Menziarah makam :)
Makcik-makcik dah letih bersoping sakan.. di Pantai Cenang
Cheeeeeeeee-eee-eeeeeeeeeeeese!
Terima kasih lagi sekali Waze! Sebab berjaya jadi penunjuk arah yang baik. Ayah pun dah suka dengan Mr.Robert (padahal suara tu perempuan). Hahahahaha! Layannnnnnn~

Al-Fatihah... Makam Mahsuri
Apa yang I dapat hasil dari aliran wang tunai keluar dari wallet : 
Coklat yang banyak untuk diri sendiri seperti Toblerone, Hersheys, Cadbury, Nutella dan D'aim, Tshirt untuk Adik Kak yang tak dapat pergi dan SiDia yang tersayang, keychain untuk semua Wondergirls, coklat jugak untuk office mate dan Bam Gamat untuk diri sendiri juga yang sama function macam Felinna Inchloss Lotion. Muahahaha! 

Sekian karangan excited

No comments:

Post a Comment