Nuffnang Ads

Monday, October 6, 2014

Koko Mumu Penenang Jiwa

Koko - Berjantina jantan. Warnanya memang koko pudar, sebab tu namanya Koko. Berusia nak masuk 8 bulan. Badan tough. Sangat aktif. Bulunya biasa-biasa je tak bushy sangat, tak nipis sangat. Sangat sangat sangat tidak friendly dengan orang. Hanya dekat kepada orang yang dia kenal dan biasa tengok. Paling manja dan mengada-ngada dengan I. Suka main plastik gumpal-gumpal. KELAM KABUT dan PENAKUT! Takut air, takut kena cucuk, takut pada bunyi kalau kenderaan yang lalu lalang depan rumah dengan bunyi mengaum kuat. Nama manja, ANAK SINGA.
 
Kepantangan dia lah ni tengok plastic tu bergumpal!
Mumu - Seekor kucing jantan juga. Warnanya putih tompoh hitam macam lembu sikit tu yang panggil moomoo dan short-form terus Mumu je. Adik beradik dengan Koko dan Arwah Opie. Aktif jugak berlari dan slide sana sini tak padan dengan badan gemok. Bulunya banyak dan rapat-rapat. Sangat friendly dengan orang asalkan usap-usap sikit dia boleh lepak dengan orang yang tidak dikenali. Paling manja dan mengada-ngada dengan Sayang. Kuat makan lepas tu kuat muntah. Agak cool dan tenang. Suka tidur atas katil dan dalam washing machine. Nama manja, ANAK CINA.
 
Mumu si manja gemok yang putih melepak. Saja selfie muka je, tayang whole body nanti pengsan awek-awek tengok haha
Ye, inilah anak-anak kucing kesayangan yang selalu menjadi penenang jiwa I. Setiap hari I doakan mereka ni selamat di bawah lindungan Allah pada setiap masa. Makanan kegemaran mereka ialah Royal Canin Fat 32 dan dicampur dengan Prodiet Chicken and Tuna. I akan campurkan makanan ni 3 kali sehari. Tapi biskut kucing akan ada tersedia sepanjang masa dan CONFIRM HABIS bila I balik je dari office

No comments:

Post a Comment