Nuffnang Ads

Wednesday, September 18, 2013

Nak Kurus : Cubalah ZUMBA Di Rumah

Malu untuk ke studio Zumba? Takde kawan nak berZumba? Tak reti nak mulakan step Zumba? Studio Zumba jauh dari rumah? Tiada masa nak join kelas? Suami tak bagi keluar rumah? Jangan risau... Semuanya di hujung jari anda. Lepas dah selesai hujung jari, semuanya pada keinginan dan kemahuan sendiri. Dah ada jalan, tapi MALAS pun tak guna. Nampak I highlight perkataan tu hehehe sebab I pun kadang macam tu. Lagi-lagi sekarang banyak benda nak uruskan untuk hari perkahwinan. 

It seems fun!
Mulakan pencarian Tarian Zumba di YouTube untuk video yang u rasa suka dan MAMPU untuk lakukan. Kalau step mengarut tak payah lah. Buang masa u je nanti. I ada jumpa satu video yang simple. Sebab trainer dia buat dengan amatur. Ada tua, muda, kecik, besar seperti gambar di bawah. Nama choreographer dia ialah Linda Edler. Ada beberapa video lagi tapi I suka satu je.

Zumba Class for Beginners 1

Cubalah click kalau berani. Hahaha ok ini serius bukan main-main. I suggest yang ni la. Mungkin ada yang lagi baik tapi I malas nak cari lagi. Boleh je click tepi-tepi tu tapi tak kuasa lah pulak nak nengok semua.

Lepas dah jumpa video kesukaan, u buatlah dengan apa cara pun supaya boleh pasang di TV ye. Kebanyakan TV sekarang memang dah link pada Internet. Atau boleh cuba guna YouTube Downloader. Cari sendiri ye yang ni.

Ikut kemampuan masing-masing. Dalam satu penulisan blog oleh Kevin Zahri pasal Trend Zumba di Malaysia, boleh refer kenapa kita boleh buat aktiviti ni. I tak suka workout yang bosan macam pergi ke gym dan joging. I suka menari dan aerobic. Mungkin ni sesusai untuk I. Alang-alang rumah ada cermin besar! Muahahaha.

Redha ke tak nak lompat macam ni? Terangkat tak kaki? Ngahahaha~
Bagi yang suka membaca boleh terus ke link di bawah, sekadar share :)

7 comments:

  1. Salam kenal
    sis untuk menurunkan berat badan lebih efektif mana yaa antara senam aerobik dan senam zumba? menurut Gan baju senam terbaruu model seperti apakah yang diminati oleh banyak kalangan?

    ReplyDelete
  2. Artikelnya Mantap oy :D hehehe, thank banget ya kak, bisa bantu meringankan tugas ane nich, oh iya kak, tmpat jual baju senam wanita yang daerah surabaya . thank ya kak, ane tunggu informasi selanjutnya

    ReplyDelete
  3. untk senam zumba ini apakah bolek dilakukan sendirian di rumah tanpa pengawasan instruktur?...
    dan kalau termpat jual baju senam yang murah sy kurang tau sis ..

    ReplyDelete
  4. Same like me!!! zumba dance & lose 5kg in 3weekss...

    ReplyDelete
  5. Same like me!!! zumba dance & lose 5kg in 3weekss...

    ReplyDelete
  6. sy pun suka zumba..tapi kalau ramai2 lagi best kan! utk permulaan bolehlah cuba di rumah dulu...betul ckp awk tu..;-))

    ReplyDelete
  7. Sy dah start dgn senaman zumba setiap hari.. and akhirnya sy dpt turun 2kg dalam masa 5 hari huhuhu

    ReplyDelete