Nuffnang Ads

Monday, December 9, 2013

Giliran Epul-Wani Naik Pelamin & Throwback Gemereh

Oh best! Dapat naik Tangkak untuk ke Majlis Perkahwinan Epul dan isterinya, Wani di Taman Damai. Inilah kesempatan yang kita cari. Dari Tangkak, maknanya Segamat dah tak jauh. Sambil menyelam boleh minum air. Itu sebenarnya hahaha. Dari Seremban dah mengigau nak ke Segamat, tempat seribu kemanisan dan kepahitan. Dari KL hanya 3 kereta, Kancil dan Isteri, WanBrem dan Abid, dan kereta Simba ada Hot, Leez dan Gee. I've decided to go with my Sayang, as Kancil and his wife was being late. I was lucky as Sayang's working hours were only till 1.00 pm. 

Betul-betul kami keluar Tol Senawang jam 1.40 pm dan sampai di Tol Tangkak jam 3.30 pm, itu pun berhenti isi perut sikit di Restoran Jejantas Ayer Keroh. Lupakanlah niat suci nak makan KFC ye waktu cuti sekolah macam ni, bawak bekal dari rumah lagi senang. Rasa menyesal berhenti, waktu tengahari memang lunch time kot. Nasib baik sampai je di rumah pengantin, semua makanan ada lagi, dapat isi perut dengan nasi minyak, Alhamdulillah.

Sempat jumpa diorang aje...
Semoga kekal bahagia sampai Syurga. Aminnn
Ok, diorang memang kurus!
Sikit aje gambar kenangan, sampai pun dah lewat petang. Kawan-kawan lain pun kalau ada yang hadir semua dah balik. Tinggal beberapa kerat aje. Dengan tu, kami semua meneruskan perjalanan ke Segamat pulak. Menggamit memori katanya. Throwback sangat!

To the Segamat we go!
Tak banyak sangat tempat kami berjalan di Segamat. Risau tengok cuaca kelam-kelam gitu. Air memang naik tapi tebing-tebing jalan dah ditinggikan, kita tak payah risau dah sekarang. Dulu memang ye, nampak air berpusar-pusar aje tepi jalan. Amboi, takut betul kitorang dulu kalau tiba-tiba tengah nak ke kelas air naik dengan cepat. Kami berjaya singgah di Taman Bunga Raya, Gemereh. Tak berapa nak free sekarang nak cerita pasal rumah ni. Cukup dengan gambar di bawah ni, silalah baca. Ada typo disitu harap maafkan lah I ye.

Screenshot aje, I post di Instagram ni..
Memang tak sia-sia kami ke Segamat. Dapat singgah beli border lace untuk shawl hari pernikahan dan dapat makan durian kampung sedap lazat menggairahkan dan droooooling! Nak tau kat mana kitorang beli, depan sikit dari Tahang Rimau, jalan menurun bukit sebelum sampai Buloh Kasap, ada kedai buah sebelah kiri, silalah makan di tempat kejadian. Tak habis bawak aje balik, takde masalah. Cuba durian kampung, Ooohhh la la!! Meraung.

Namanya, durian kampung.
Kalau durian kacuk tak berapa nak umpph la..
Selesai majlis di Tangkak, kita tunggu pulak majlis di Seremban nanti. Ada masa jemputlah datang, kalau nak datang, kalau taknak datang, tak paksa pun :) Ayat double meaning ni plak haih!

Penempatan kami suatu ketika dulu... Rindu!
Goodbye, TBR :)
Terima kasih, Sayangku sebab teman dan bawakkan I ke Tangkak dan Segamat. Tanpa u, mesti I dah kena tidur sana dengan diorang ni. Huaaaaa, takmoooo!

No comments:

Post a Comment