Nuffnang Ads

Sunday, December 1, 2013

Bila Tak Mendengar Suaramu

Rindu. Resah. Marah. Sedih. Geram.

Selalu macam gitu. Sehari tak dengar suara SiDia memang semua feeling di atas tu ada. Tak tau macam mana nak control lagi dah. Ye, I faham u kerja, u berehat lepas penat seharian, u tidur keletihan dan u sibuk dengan urusan. Tapi I rindu sangat... I tak dapat selindung lagi. Pertama kali memang I kenal SiDia dengan pengecaman suara. Amboi macam polis pulak main cam suara. Really, I'm not lying. Orang kata dari mata turun ke hati, I kata dari telinga turun ke hati dan jantung dan tulang belakang semualah meresap. Hehe.

Sekarang, konon-konon merajuk nak block number SiDia tapi... Huaaaaaaaa! Cannot, cannot, cannot. I tak boleh la.. Mesti nak dengar jugak suara besar dari dalam yang sedap je mengalunkan lagu tu. Tak suka ok feeling macam ni.

Dari suara kita kenal orang, kita tau apa emosi dia sekarang. Dengan suara kita tau keyakinan dan keberanian seseorang itu. Kalau orang sakit pun, doktor akan bercakap dengan patient dia tak mau bagi pengsan kan. Sama juga perubatan alternatif, dengan alunan ayat-ayat suci dapat menakutkan benda yang tidak elok ni dari terus menerus menyakitkan seseorang itu. Suara yang terang, lancar sebutannya dan yakin dapat menguatkan lagi semangat memulihkan.

Ye, kalau I merajuk memang I buat peel tak mau angkat tepon. Pastu mulalah meracau sendiri kenapa SiDia ni abaikan I padahal diri sendiri yang dah buat perangai. Perempuan lain I tak tau but for me, this is absolutely me. Macam-macam kan? Tapi ada somehing yang buatkan I tiba-tiba insaf dengan perbuatan merajuk lama-lama tu. Rahsianya, kitorang memang selalu dan suka sangat karaoke. Jadinya, ada la nyanyian yang dirakam. Bahahaha! Dengar berulang kali sampai meleleh air mata rindu hokay. I kuat sentap, kuat merajuk, kuat naik angin dan kuat nangis juga. Tolong jangan bagi I dengar suara SiDia menyanyi nanti I macam weng sekejap lagi-lagi lagu PATRI. No way, I mean it..

The final step, keluarlah semua rintihan maaf zahir batin macam hari raya gitu... Baru lah jiwang karat balik dengan SiDia yang tak putus-putus memekik dekat telefon untuk paksa I jawab call dia. Hehehe.

I LOVE YOU! Please call me... Rindulah...

No comments:

Post a Comment