Nuffnang Ads

Monday, March 3, 2014

Penangan Summer Di Seremban

Hahaha no words can describe what we've been through for these few months. It summer time in Seremban! I ain't joking. Seremban happened to not having rain for a long time and now the heat is killing me inside. Bukan I sorang, yang dipercayai sakit. Ramai lagi di luar sana. Tak tau nak describe macam mana tapi cukup I katakan yang seminggu lebih I bercuti.

I fell sick. Kronologinya ialah Ayah terpacak di hirarki pertama dan diikuti dengan I. Mama menyusul dan diakhiri dengan Sayang. Huaaaaaaaa! Sakit yang menyakitkan dan meletihkan. Ye, gara-gara musim summer dekat Seremban la jadi macam ni. Atau mungkin Ayah pembawa virus dari KL. Paling tepat, ketentuan Allah. Dah diizinkanNya maka sakitlah kami. Alhamdulillah, sakit I telah hilang berikutan dengan pengambilan antibiotik dari Klinik Kesihatan Seremban. Batuk pun dah makin kurang. Syukur sangat-sangat sebab hanya Allah yang tau sakitnya I masa itu.

First, ia akan attack dada. I ingat lagi batuk pertama ialah makan asam dekat office. Penyebab je asam Hajar tu. Sebenarnya I memang dah nak sakit. Malam tu I mula demam-demam. Tangkap sendi dan seluruh badan dari hujung rambut ke hujung kaki. Allah... Lemah terus dan jadi lembik wanita sasa macam I ni. Manakan tidak, demam sekitar 38° ke 39° memang melemahkan. Hampir seminggu ye. Pergi kerja pun half day, ape kejadahnya.

Paling teruk ialah Sayang... Admitted sampai 3 hari di HTJS. Fuh, ini dugaan paling hebat. Berulang dari Kelisa ke Wad 7B dan ke Dusun dan ke Paroi dan ke hospital. Pitam. Tapi syukur kesihatan I pun elok waktu Sayang admitted. Kalo dengan I pun terbaring lemah memang habislah. Syukur lagi sekali, Sayang discharged dengan jayanya. Dibekalkan dengan antibiotik, bolehlah Sayang balik pada hari Ahad. Lemah longlai rasa badan bila dapat baring sekejap. Tidur pun puas.

Time ni lemah sangat le ni....
Get well soon dear husband... Takmo sakit lagi tau!
Serius la, summer time dekat Seremban ni harapnya berakhir dengan cepat. Walaupun hujan rahmat turun sekejap je Ahad lepas tapi I masih menguatkan doa untuk Seremban dilimpahi hujan selalu. Baju tak kering boleh pakai dryer tapi kalau manusia dehydrated memang macam-macam masalah akan timbul. Pening wo!

I don't want to sleep alone at home. Nak polok-polok hahaha

No comments:

Post a Comment