Nuffnang Ads

Thursday, May 9, 2013

Jauhilah Sifat Pentingkan Diri

Orang begini sangatlah kritikal pemikirannya. Sanggup mementingkan diri sendiri demi kepuasan sendiri tanpa memikirkan orang lain. Tak salah kalau digelar, pemikiran kelas ketiga. Tak layak untuk kelas kedua pun. Sebab apa? Tengok sendiri gambar di bawah...

Let me introduce my parking lots in Wisma Negeri, my proud workplace. Semestinya lot untuk meletak kenderaan sangat terhad di dalam kawasan tempat kerja kami. Kereta terpaksa parking secara bertindih dan budaya block memblock kereta sangatlah popular disini. Berbeza dengan kawasan pejabat lain kalau kereta lain block adalah dengan cara menurunkan handbrake. Pandai lah kereta yang kena block tu untuk tolak kereta depannya. Macam di HKL tempat Mama bertugas. Budaya kami, tinggalkan nombor telefon di dashboard dan kalau nak keluar empunya kereta akan dicall dan turun untuk alihkan keretanya.

Berlainan dengan pemilik makhluk hijau macam dalam gambar ni. Dengan sengaja dia julurkan sikit keretanya untuk halang kereta lain block kereta hijau macam best dia tuh. Kecewa dengan pemikiran begini. Kereta besar tapi confirm otaknya kecil. Sangat menyusahkan. Kesian sikit derr, pada orang yang datang kemudian. Mana lagi nak park kereta.

Kureng arrr kete niii

Kepada tuan kereta hijau,

I tau u datang awal. Sebab tu u dapat parking depan tangga gitu. Tak macam we all yang punch pukul 8.30 am ni, Terpaksa berebut parking. U boleh relax lagi datang pagi-pagi buta tak perlu mengelabah bila car park dah full. Tapi, pernah ke u terfikir kenapa we all datang lewat? U tak fikir kot kadang we all ada anak kecik, kadang tu rumah we all jauh. Oh ye, lagi satu, I tau kereta u mahal nak mampos. Tak sayang ke kalau jalan tu jadi sempit then kereta u kena sagat dengan Pajero atau apa-apa 4WD yang buat-buat tak nampak kecomelan kereta u? Mungkin u rasa kereta u murah je kot. Kereta basahan. Nak langgar..? Go on...! Ade 10 bijik lagi kereta macam ni kat umah. Mungkin la begitu kan. I kesian pada mental u yang dah bercalar, sebab tu u tak kisah kalau kereta u pun tercalar. Kalau ada hati dan perut, silalah berfikir di luar kotak. Tak salah parking ke dalam sikit. Kalau nak keluar telefonlah we all yang block ni. Tak susah kan... I rasalah, handphone u tak topup lagi kot..? Loser

Hahahaha sekian luahan hati kakitangan yang WP3. Kami tak harap ade parking lagi tapi tolonglah bagi ruang sikit untuk kami. Lagipun, ni bukan tanah mak bapak u all ;) 

Ops! 

No comments:

Post a Comment