Nuffnang Ads

Saturday, May 18, 2013

Panggilan Pulau : Pre Redang

Deposit semua dah siap dibayar pada Redang Lagoon Chalet. RM1000 semuanya. Bilangan yang pergi pun dah tetap 10 dewasa dan 4 kanak-kanak bawah 3 tahun. Harap-harap permintaan untuk 5 bilik twin disempurnakan oleh pihak chalet. Tapi, bilik twin takde yang sea view semua mengadap bilik lain katanya. I hanya tunggu masa esok pagi untuk serahkan senarai nama di Jeti Syahbandar, Kuala Terengganu untuk semua yang pergi ke pulau esok.

Wahid, Kecik dan Nuin anak beranak dah selamat bertolak ke Terengganu. Putt pun akan bertolak petang ini. Diorang bawak kereta memang patut bergerak awal sebab bawa anak kecik dan malam ni diorang akan bermalam di sebuah homestay di Kuala Terengganu. I akan menaiki bus dengan Kak CT dan suami. Kami bertiga feeling backpackers katanya. Hahahaha. Dengan menaiki bus SP Bumi dari Terminal One, Seremban pada jam 9.30 pm ni kemungkinan besar akan tiba ke destinasi lebih kurang jam 5.00 am. Tiket bus berharga RM46.00 ye.

Barang I dah siap packing dalam beg 50L dan amazingly, banyak ruang kosong lagi. Syukur. Takdelah lenguh bahu nanti. Semuanya lengkap cuma tudung, tak tau warna apa yang I nak bawak cuma dalam kepala bermain dengan hitam hitam dan hitam. Match dengan semua baju. 

Alhamdulilah, Feri Sejahtera pun dah maklumkan pada I hal esok hari. Semoga semuanya selamat sampai ke Kuala Terengganu. Moga Allah permudahkan segalanya untuk kami semua anak beranak.

Tiket bas pergi - balik

No comments:

Post a Comment