Nuffnang Ads

Thursday, May 30, 2013

Kami Hanya Merancang

Pertama kali, bertemu dengan parents SiDia. Mengelabah bukan main. Eh kalau u, baru balik dari pulau, muka berbelang, siap ada panau lagi, adakah perasaan normal atau tekanan menghantui diri? Ok, I've got your answer! Rasa sakit hati kan dengan keadaan muka itu. Allahuakbar! Kenapa waktu macam ni?

Kali pertama berjumpa Mama dan Baba. Dengan muka legam, I harungi jua. Alhamdulillah sekali lagi Ya Allah, mereka menyambut I dengan penuh kasih sayang. Rasa nak menangis dengan harapan kedua orang tua yang selalu mahukan anak mereka bahagia. Terharu juga, masih ada yang sayang.. Kisah lama jangan kenang!

22 Mei 2013 : tarikh keramat pertama kali I berjumpa Mama dan Baba.. Macam-macam yang kami bincangkan. Akan ke peringkat seterusnya...

25 Mei 2013 : tarikh keramat juga, pertama kali Mama Ayah berjumpa Mama Baba. Panjang boraknya, dari jam 8.30 pm sehingga hampir ke 12.00 malam. Next....!

Tetap sudah. Tarikhnya, majlisnya, kronologinya dan tempatnya.. Kedua pihak menerima baik keputusan masing-masing. Hanya tinggal diri kami masing-masing yang menentukan jalan hidup kami di kemudian hari.
Pertama kali rasa bahagia macam ni. Terima kasih Allah atas semua penderitaan yang telah Kau balas dengan keindahan yang tak terkira warna-warninya di dalam kehidupanku.

Allahuakbar!

Haruslah cari baju saiz gini :)

No comments:

Post a Comment