Nuffnang Ads

Monday, May 6, 2013

Tanggungjawab Tertunai Sudah

5 tahun lepas undian I merupakan undian pos. Kali ini, pertama kali I mengundi di hari yang sepatutnya mengundi. Kempen hebat-hebat belaka. I takut ok. Malam sebelum pengundian, I dan SiDia berada di Port Dickson. Makan-makan sambil menikmati angin laut di malam hari *so sweet!* tanpa ada gangguan. Hebat cara mereka berkempen. Tak perlu disebutkan parti apa. Tapi kempen mereka meninggalkan kesan di hati. I tak suka cara mereka berkempen dengan mengibar bendera di kereta-kereta dengan menjerit-jerit. Berkonvoi sehingga mengganggu lalu lintas di Bandar Port Dickson. Paling tak sedap mata memandang, traffic light pun mereka sekat. Apakan daya, kitorang hanya mampu pandang. Mereka ramai, kita, berdua.

Keesokan hari, kitorang keluar waktu yang agak tengahari. Bukan apa, mengikut pengalaman memang kalau pergi pagi confirm akan beratur panjang. Exactly! I saw in my Facebook and Instagram, voters had been queued since early morning. They may be need to travel for a long journey, or they had something to be cared for.

Rambut tu kegilaan I. 
Kami tiba di Taman Paroi Jaya untuk SiDia mengundi dengan penuh debaran. Hebat kempen belia-belia di Paroi Jaya. Terus SiDia reunion dengan hommies yang dah 2 minggu tak jumpa. Bluwekkk! Hahaha. Belum calit dakwat kekal tak boleh lepak. Selesai SiDia mengundi bagi kawasan P.128 - Seremban dan N.13 - Sikamat barulah I dan SiDia buat-buat penting sikit dekat kawan-kawan lain. Tapi, Yang... I kan tak mengundi lagi! Eishhhh. 

KakWanie, Apit, Kutek, Mamat, Joe, Sayang, Sudagho, Sapik, Kecik *Sorry blakang KakWanie tu I xtau nama ;D
We rushed to Kuala Lumpur then. Dengan call dari Mama, I minta Mama dan Adik tunggu I sekali untuk pergi ke pusat mengundi. Dekat saja dengan rumah, tapi Adik berlainan sekolah. I dengan Mama satu sekolah hanya lain Saluran. Elok Adik dan SiDia drop I dan Mama, terus kami masuk ke dalam kawasan sekolah dan terus ke saluran masing-masing. Selesai jari dicalit dakwat biru, selesai undian dimasukkan dalam peti bagi P.116 - Wangsa Maju. Alhamdulillah. Tanggungjawab tertunai sudah.

Redha dengan segala keputusan. Allah mengatur segalanya. Diharap hari-hari yang mendatang akan lebih baik. Sebagai rakyat yang prihatin, kami hanya suara kecil. Tapi kecil-kecil cili api kan. Yang kecil boleh jadi besar kalau digabung-gabung. Bukan dipecahkan... Insya Allah. Ye, untuk Parlimen Wangsa Maju dikuasai oleh PKR. Di Parlimen Seremban pula kemenangan di pihak DAP. Pasti ada perubahan yang positif. Hanya doa mengiringi kita semua..

p.s. Oh, I ingat dapat cuti umum! Grrrrrrr

No comments:

Post a Comment