Nuffnang Ads

Monday, September 22, 2014

Kembali Membaca

This is a great opportunity when my phone broke down a few days back in Perhentian. Tidak sama sekali I kelam kabut dengan tiadanya talian Internet yang baik sama ada di telefon ataupun di PC. Walaupun iPhone 6 baru keluar dengan penuh gayanya dan harga yang telan air liur sangat. Cuma hidup rasa keliru sikit sebab kebiasaannya hari-hari I diisi dengan tetamu dari Whatsapp yang ada saja ceritanya hal duniawi dan syurgawi. Dan dulu, pasti ada balasan dari I terhadap group-group itu, sekarang, I hanya membacanya saja.

Alhamdulillah, hidup I macam biasa, makin terisi dengan ilmu-ilmu melalui cara yang berbeza. I banyak masa untuk membaca buku semula sekarang. Bestnye, nikmatnye, rindunye! Ye, I rindu membaca. Paling rindu nak membaca sambil baring atas katil, selimut tutup kaki sampai lutut je dan bilik sejuk. Dan I dah dapat semula feel tersebut. Setelah sekian lama geram tengok buku bersusun, kali ni dapat juga I menjamu mata. Oh ye, tak lama lagi ada BBW di Seremban. Bolehlah tambah koleksi! Bahahaha. 

So, let's back to track! Mari membaca, menambah ilmu dan merangsang urat mata. Come on, tenung handphone lama-lama pun tak elok, better ambil buku dan baca hahahahaha. Maafkanlah I ni insan takde smartphone, memang macam ni peelnye. 

I wish my babies will be like this :)
Gambar sumber dari Google sahaja 
Oh ye, sebelum menamatkan entri ini, I nak share sesuatu yang I rasa sangat berguna, iaitu, 12 Kebaikan Membaca Buku. Boleh click terus pada link di bawah : 


Yeah! This is me! Dan yang I paling suka ialah nombor 9 : 

Reading Expands Your Vocabulary, So You’ll Sound Smarter

No comments:

Post a Comment