Nuffnang Ads

Wednesday, September 17, 2014

Perhentian 2014 : Review SJ4000

Actually, I dan Sayang sambar jugak SJ4000 sebab nak tunggu GoPro lambat lagi. Duit kecemasan pun tak dapat menampung untuk beli GoPro tu dan kitorang decide untuk beli SJ4000 dengan tujuan nak ke pulau ni. Tapi, GoPro tetap jadi target utama. Nanti kan Mama nak pergi melawat Anyah. So...... Hahahahaha! Sangad tazabarnyeeeeee nak beli dari sana. Wiwiwiwiwiwi.

SJ4000 is totally superb! Untuk insan biasa-biasa aje macam I. Mereka-mereka yang extreme dengan gadget mungkin akan merasa banyak kekurangan dengan kamera ini. Bagi I, cukup dengan kebolehan nak tangkap dalam air, nak transfer pun senang, nak tangkap gambar pemandangan yang luas dan nak tangkap video dalam air sikit-sikit. Honestly, SJ40000 dah memadai.. Dengan harga yang sangat sangat sangat sangat sangat berpatutan. Itupun I tak beli SJ4000 yang ada wifi pun dah rasa best sangat!

Untuk kegunaan sekali sekala dan biasa-biasa je bolehlah... I mean, boleh sesangat dapatkan kamera ni. Kalau dekat seller online di Instagram I dah survey harganya dalam RM300 jugak la sebab sekali dengan memory card dan pole. Ala pole, yang kalerful untuk orang gemarkan selfie. I hanya beli di Lazada dengan harga RM239 berserta aksesori yang wajib sahaja. Sebabnya I dah ada pole kaler merah. Untuk memori pula I hanya guna Micro SD yang lama dulu-dulu dan berkapasiti 2G je. Kalau ikutkan dalam manual memang katanya kena guna at least 8G dan sehingga 32G tapi mana nak cari dalam masa suntuk???? Wang pun suntuk juge hahahaha.

I beli di Lazada pada hari Selasa lepas dan dua hari kemudiannya sampailah kamera aksi pertama dalam sejarah hidup I dan hari Jumaat terus dibawa ke pulau. Time tu lah nak godek dan belajar SEMUA pasal SJ4000 berpandukan manual yang disertakan. Alhamdulillah... Sekejap aje Sayang belajar dan boleh kami gunakan macam dah biasa pakai. Plastik yang cover lens dan screen masih utuh ditempatnya, sayang nak bukak woi!

Nah, I belanja 1 gambar untuk membuktikan yang betapa bestnya SJ4000 yang HD dan wide lens ni.

Gambar segar dari kamera. Cuma tambahkan watermark je

4 comments:

  1. Hi sis, kalau ini original ke? murah sangat lazada jual sj4000 wifi ni. takut2 pula kalau x original.
    http://www.lazada.com.my/sj4000-helmet-wifi-sports-camera-camcorder-dv-1080p-full-hd-12mp-waterproof-black-694065.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. uish murahnyaaa... takkan Lazada nk jual x ori kot.. pendapat je

      Delete
  2. Salam sis.whatsapp saya boleh tak? Nk tnya pasal sjcam ni. 0192180236 ;)terima kasih

    ReplyDelete
  3. Thanks for always being the source that explains things instead of just putting an unjustified answer out there. I loved this post.
    original sj4000

    ReplyDelete