Nuffnang Ads

Friday, September 12, 2014

Matinya Sebuah Hati

SAKIT

Diri sendirilah menjadi doktornya
Hati sendirilah yang memujuknya
IMAN sendirilah jua yang menjadi ubatnya
Agar tidak tersasar dari landasan duka

Aku cuba,
Menjadi yang terbaik, terbilang, terhebat
Masih lemah dan masih kurang 
Masih rendah dan masih jauh
Perlu, terbang lagi tinggi agar tidak ketinggalan
Perlu, terbang lebih laju agar dapat mengejar yang dihadapan

Bila sakit,
Terhenti semua ion-ion di pembuluh darah
Menyesakkan, tersumbat
Getaran kebahagiaan juga kalah
Menanglah getaran kedukaan

Sungguh, aku masih mencuba
Jangan menghukum aku sebegitu
Jangan meletakkan aku terpaling bawah
Janganlah jua ditolak sana sini hati yang lemah ini
Lagi kucar kacir
Atas semua tindakanmu
Yang mencari kesempurnaan

Buanglah aku
Tanamlah aku
Agar tak terasa lagi
Sakit begini
Yang berulang kali....
Sampai aku,

MATI

No comments:

Post a Comment