Nuffnang Ads

Wednesday, July 31, 2013

Raya Oh Yeah : Jalan TAR Sesak

Menyesal. Stress. Buang karan. 3 perkataan cukup? Ke nak kena tambah lagi? Rasa macam pergi for nothing. Ala-ala santai cuci mata gitu. Punyalah ramai manusia dekat sana. Kereta pun ramai. Buat apa tah awal-awal dah pergi Jalan TAR. Huhuhu. Dari Seremban, terus ke Ukay Perdana memang clear lagi jalan. Dari Ukay Perdana ke Bulatan Pahang, masih clear. Masuk ke Chow Kit, dangggg! Dekat situ macam ada rusuhan ape tah semua kereta bersesak-sesak. Masuk pulak ke kawasan Jalan TAR, Masjid India dan sekutu-sekutunya jangan harap nak tekan minyak sesaja. Clutch, minyak dan brek semua jadi BFF. Pening woooo, peningggg.

Bajet dari Seremban muka riang ria tersenyum :P
Bila sampai je KL ni memang kepala dah macam naik angin sikit
tgk gini gayanya hahaha
Kesian Sayang I kena rempuh semua tu jugak demi mencapai cita-cita I. Alahai, sampai sakit-sakit kakinya. Memang mencabar betul la nak letak kereta dalam kawasan Jalan TAR. Ajak parking sebelah Campbell, mahal katanya.. Sogo pun mahal. Jumpa satu hotel, terlupa namanya. Building betul sebelah dengan Jakel. Ok, 1 jam dengan bayaran RM3.00. 

"Boleh lah kan Yang? Daripada takde ni..."

"Aik, u tanye I? Tadi ajak parking sebelah Campbell kata mahal kan,"

"Ermmmm, belasah je la,"

Heuheuheu, nasiblah dapat parking mahal. Nak berjalan pun tak jauh sangat di bulan puasa yang panas dan sesak ni. Alhamdulillah.... Keluar parking terus ke Jakel dan kedai-kedai kain sekitarnya. Tujuan, cari kain untuk baju nikah. Cantik pulak baju melayu Aaron Aziz tu kan. Cuma Sayang memang tak boleh ngam baju dah siap. Saiz XL tak sesuai dengannya, bahu baju jatuh sebab besar, yang lain semua ok. Takpe, kita cari kain ye. Antara kata-kata staff Jakel yang menyayat dan merobek hati I dan SiDia...

"Sekarang kain memang kurang dik, sebab kita masuk semua baju ready made. Lepas raya esok masuk kain balik tapi tak pasti la warna yang adik nak ni ada ke tak..."

Terima kasih kakak!

Senang cerita, memang ramai orang sangat hari Ahad lepas di Jalan TAR. Yang ke Sogo semua tuju ke sana, sambung pulak berjalan ke Jalan TAR, lepas tu confirm diorang ke Semua House, Kamdar, dan kedai-kedai sekitar. Hari elok panas, tak hujan langsung. Seolah-olah meredhai perjalanan insan-insan macam kami, yang bertungkus-lumus ke sana walaupun dah tau kesan dan akibatnya.

No comments:

Post a Comment