Nuffnang Ads

Monday, July 15, 2013

Tak Kenal Allah

Makhluk macam ni memang tak kenal Allah. Sifat membelakangkan Allah tu dah tertanam dalam diri. Bukan tu saja, memang dia tak takut Allah. Macam-macam benda dah yang I nak samakan dia sekarang ni. Tak sedar-sedar diri lagi. Ingat dah berkeluarga, lengkap dengan anak, dapat muhasabah diri. Ini tidak. Makin menjadi-jadi perangai tak masuk akal dia tu. Memang terpesong dah otak dia kot!

Bukan sekejap, dah 5 tahun berlalu. 2008 - 2013 tau tak. Ya Allah, dia ni memang taknak insaf kot. Mungkin Allah belum bukakan pintu hati dia yang hitam busuk berulat tu untuk sedar. Sampai bila? Mati akan tiba bila-bila masa saja, tanpa kita sedar maut tu akan jemput kita tak kira dalam apa jua keadaan kita waktu tu. Itu pun tak mau fikir elok-elok. Memang bangga la dapat memporak-perandakan rumahtangga orang ye. Bukan sekali, dua kali! Kalau kali ketiga perangai macam ni memang nak kena la dengan I. Sikit I tak takut Tok Bomoh yang dibangga-bangga tu. Kita ada Allah... 

Kenapa lah hidup nak bertuhankan syaitan dan Jin? Senang ke hidup kalau macam tu? Suka ke tengok orang sakit sebab perbuatan dia? Mungkin tu buat dia puas. Mungkin juga hidup dia tak seberapa, tu yang jeles dengan life orang. Sampai bila la perempuan gila macam ni nak jadi hamba syaitan ek? 

Itu kisah perempuan tu, yang si jantan tu pulak memang tak sedar diri kot. Ingat boleh senang ke hidup dengan nak main-mainkan anak orang? Best sangat la tu jadi kasanova (konon! puiiiii!) yang selalu ayat manis sangat sampai perempuan tua umur 40 pun merayu dekat dia. Heyyy, tolonglah sedar diri yang memang tak semenggah sangat tuh. Makin lama makin meluat tengok jantan ni. Macam bagus je. 

Lastly, ni semua aturan Allah untuk diri I. Kalau I tau apa yang Allah dah catitkan dalam hidup I, memang benda yang paling I menyesal dalam hidup ialah kenal dengan jantan macam tu dekat kursus induksi. The worst part, kira paling menyesal, terima untuk kali kedua. Oh mai!! This is such a stupid joke I did that will effect my entire life! Itu kalau kira menyesal la... Kalau u all takkan tak menyesal.

Still, I percaya dengan Qada' dan Qadar. Semua yang sulit akan ada mudah kelaknya. Kalau bukan di dunia, pasti di Akhirat akan ada balasan. Dan mugkin ini ialah kafarah dosa-dosa silam. Takpe, dengan hati terbuka I terima semua yang Allah dah turunkan. Dari keguguran anak sampailah ke minor surgery dan laparoskopi yang I dah jalankan. Ok, sabar sabar sabar. Ni semua ujian Allah. 

Untuk si perempuan gila, jangan ingat I tak tau siapa u dan dekat mana rumah kamu, tempat kerja u. Tapi I bukan busuk hati nak mengapakan u atau keluarga u. I may not harm them but I guess, u harmed them by yourself. Taat la dekat suami tu, bukan membodohkan suami sendiri. Astaghfirullah...

Untuk si jantan tak sedar diri macam muka hensem sangat tak payah nak macam good-good semua perempuan u nak try. Eh please, harap muka memang takde. Harap ayat manis je lah. Tak payah nak menuntut ilmu tah ape-ape yang u sendiri tak faham apa maksudnya. Insaflah, dengar ceramah agama memang champion, tapi u punye bikin tak serupa cakap. Sikit pun I takkan respect. Dan berubah macam mana pun, memang I takkan percaya langsung. Tak sebesar zarah pun.

Serius korang nak stalk then bagitau si empunya badan atau si empunya badan yang hati busuk tu sendiri dah berjaya jumpa page ni, ada I kisah? Yes, memang tuju dekat korang. Baik lagi tuju dalam blog daripada 'tuju' dekat orang tu sendiri. Ada otak taknak fikir langsung. Atau mungkin tak berpelajaran? 

Renung-renungkanlah.

No comments:

Post a Comment