Nuffnang Ads

Saturday, July 6, 2013

Seminar Wanita, Kesihatan Dan Kecergasan

...Peringkat Negeri Sembilan Tahun 2013 anjuran Jabatan Belia dan Sukan Negeri Sembilan Darul Khusus memang best! Pertama kali join seminar macam ni tak sangka yang ni sangat meninggalkan kesan pada I. Walaupun tarikh 4 Julai 2013 sama dengan jemputan makan tengahari untuk pemain bola jaring IPJKRNS, tapi I dan Ain gagahkan juga diri untuk ke seminar. Berbaloi! Makan dapat, seminar pun dapat.

Seminar awal pagi dimulakan dengan senamrobik. Memang kesukaan! Sampai tak kisah berpanas pun. Hahaha. Senamrobik ni Persatuan Kecergasan Negeri Sembilan yang lead. Memang setiap hari mereka yang buat senamrobik dekat Kompleks Belia dan Sukan Seremban. Fun fun fun. Biasa aerobic petang dan malam. Kali ni pagi. Sangat energetic.

Slot pemakanan yang sihat pun sangat menarik. Kiranya boleh tau la mitos dan fakta pasal makanan supaya lepas ni lebih tau dan tak percayakan mitos. Banyak sangat ilmu berguna yang dicurahkan. Semuanya pasal makanan. Puas hati bila dah tau apa punca diet tak kurus-kurus. Dapat tau jugak brisk walk dapat bakar lemak berbanding dengan berlari laju-laju. Rupanya peluh macam hujan sebab main netball tu membakar gula dalam darah. Good one!

Slot kedua berkenaan dengan kecergasan hanya dapat join part teori je. Sebab dah nak dekat jam 1.00 pm nak ke Restoran Raudah. Kandungan dia menarik dan ada ilmu yang disampaikan dengan teori dapat diamalkan juga.

Paling favorite, GYM TO FIT. Pertama kali masuk gym dan pegang peralatan dalam gym. Selama ni tengok dalam gambar je. Datang seminar ni baru tau apa kegunaan peralatan dalam gym. Siap ada gym instructor yang bagi penerangan untuk kitorang ye. Dapat juga ilmu cara-cara nak kurangkan lemak di bahagian lengan, perut dan paha. Semoga Ain ingat lagi cara dia hehehehe.

Final words, memang berbaloi la seminar ni. Banyak gila info berguna yang diberikan. Kalau ada seminar lagi macam ni silalah lapangkan diri untuk join. Boleh release tension, seminar pasal kecergasan yang tak bersangkut dengan hal kerja langsung.

Tambah koleksi sijil dan kursus dah lebih 7 hari ;P

No comments:

Post a Comment