Nuffnang Ads

Tuesday, June 4, 2013

Kahwin Oh Yeah : Baju Nikah

Belum pasti warna apa. Bergantung pada baju sanding. Kalau baju sanding putih, maka warna lainlah baju nikah nanti. Tapi kalau baju sanding jenis berwarna warni aidilfitri, maka putihlah baju nikah nanti. Macam-macam pattern baju I tengok pengantin gayakan. Boleh atau tak boleh Kak Ila Tailor buatkan je ni.

Macam-macam gaya 2013 yang I dah tengok dan Google. Semua cantik! Ok nikah sekali je. Takmau banyak kali. Salah satu baju dan warna pilihan ialah macam gambar bawah ni. Adakah mereka memang sesuai dengan warna itu sebab mereka putih? Ke sebab mereka kurus? Mungkin la...

Awalnya memang dah senang hati bagitai pada Mama untuk pilih warna ni. Kemungkinan BESAR bulan puasa baru akan cari kain. Kot ada diskaun banyak nanti. Selalunya ada kan :P

Oh ye, setelah dinasihati oleh pakar, tudung boleh disewa saja. Mujur minta pendapat kalau tak mungkin I TERbeli tudung tu. Muahahaha. Sekarang jadi macam tak sabar nak pergi cari kain dan tempah. Lepas raya I akan minta khidmat Kak Ila untuk jadi tailor baju nikah dan Kak Niza Peah untuk melekatkan beads indah pada baju. Senang, tak mau fikir panjang sangat dah :)

Pics courtesy : Google
SiDia berkenan sangat dengan warna ni. Tapi, tapi, tapi, I adalah seorang yang hitam legam. SiDia yang putih melepak. Adakah Baju ini cantik? Atau pasangan ini memang cantik? Tapi serious, baju ni memang cantik menarik dan sesuai dengan pasangan pengantin yang cantik tu :)



No comments:

Post a Comment