Nuffnang Ads

Monday, June 17, 2013

Kahwin Oh Yeah : Pameran Pengantin

Again! Kali ni cuba tengok pulak keadaan Pameran Pengantin di Seremban yang berlangsung di Era Square, Mydin Seremban yang bermula hari ni, 14 Jun sehingga 16 Jun. Tak sebanyak PICC, ada beberapa booth aje. tapi complete semua yang kita nak cari. Ikutkan nak pergi dengan SiDia la Sabtu. Tapi alang-alang lepas habis training untuk netball, I ajak jugak Ain pergi. Lagipun majlis Ain bulan September. Satu baju belum dapat dicari. Hehehe kira 2 dalam 1 lah. i nak survey dan Ain pulak nak mencari terus.

Dapat beberapa butik pengantin yang bagi tawaran harga menarik jugak. Tapi belum dapat beat lagi harga Mahligai Qaseh. Cuma, baju yang nak menepati citarasa tu takdelah dalam pameran tu. Sebab exhibitor hanya bawak 2 ke 3 helai baju. Selebihnya kena tengok sendiri di butik mereka. Photographer pun ada beberapa booth. Harga agak menarik juga. Ni yang menimbulkan kecelaruan otak. Yang penting nak kena ke butik jugak.

"Bulan 9 tu kira selamat jugak dik, tapi, bulan 12 tu kena book awal. Orang ramai kawin masa tu takut berebut date..."

Terngiang kata-kata dari sorang akak exhibitor ni. Kata dia lagi, bila takut bila date tu dah penuh nanti butik atau photographer terpaksa charge mahal untuk masuk juga date kita walaupun tak free waktu tu. Haaa makinlah nervous. Yang penting, SiDia puas, I pun puas. Hari bersejarah, kena betul-betul. Lainlah orang yang ala kadar.

Esok masih ada. Majlis dalam enam bulan lagi lebih kurang. Masih sempat....

Ain suka pelamin ni! Memang cun dan simple

No comments:

Post a Comment