Nuffnang Ads

Wednesday, June 19, 2013

Kamilah Juara!

Alhamdulillah. Berbaloi segala pengorbanan masa dan tenaga selama ni untuk kami, Pasukan Bola Jaring Ibu Pejabat JKR Negeri Sembilan. Berbaloi segala keringat yang dicurahkan. Kemenangan ini ialah kemenangan untuk semua penaja, pemain, jurulatih dan seluruh warga Ibu Pejabat JKRNS. Setelah berlatih selama 3 minggu, hasilnya adalah kejuaraan ini. Semuanya tidak sia-sia dan semangat berkumpulan yang ditunjukkan memang membuahkan hasil.

Pasukan Bola Jaring Ibu Pejabat JKRNS 
Pasukan Ibu Pejabat JKR N.Sembilan
Kak Linda - KAPTEN
Kak Awin - GS
CC Hamisah - GA
Ieja - WA
Ain - C
Mai - WD
Wanie - GD
Kak Ila - GK
Puan Syahida - R
Cik Eda - R

Awal pagi semalam, Ibu Pejabat di dalam Kumpulan A, bersama-sama JKR Seremban, JKR Port Dickson dan JKR Tampin. Malangnya, JKR Tampin telah menarik diri di saat akhir. Dapat lah menang tanpa bertanding.

Sebelum tu ada taklimat sikit.


JKR Seremban VS JKR P.Dickson
Perjalanan ke peringkat akhir tak susah sangat, semuanya mudah. Cuma bila sampai ke peringkat akhir, berjumpa semula dengan JKR Seremban, musuh tradisi :) Permainan diorang laju. Memang tak terkejar. Walaupun JKR Seremban mendahului dengan 2 mata, dengan kecekalan dapat jugak kami kejar dan berjaya menewaskan JKR Seremban.

Perlawanan Kumpulan A 
Ibu Pejabat VS JKR Seremban - MENANG (15 - 8)
Ibu Pejabat VS JKR P.Dickson - MENANG (12 - 0)
Ibu Pejabat VS JKR Tamping - MENANG (tiada wakil)
Perlawanan Separuh Akhir
Ibu Pejabat VS JKR Elektrik - MENANG (12 - 3)
Perlawanan Akhir
Ibu Pejabat VS JKR Seremban - MENANG (8 - 6)

Berpuas hati dengan keputusan rasmi. Centre Court, Paroi menjadi saksi :) Sememangnya kami dah berusaha dengan sebaik mungkin. Diharap tahun-tahun yang mendatang akan diadakan lagi perlawanan begini. Sekadar mengeluarkan peluh yang dah lama terkumpul, dan mengeratkan lagi sillaturrahim sesama kakitangan JKR Negeri Sembilan. Dapat jugak jumpa kawan lama dan kawan baru.
Lagi sekali, Alhamdulillah, ya Allah... Di atas kemenangan kami.

No comments:

Post a Comment