Nuffnang Ads

Friday, June 7, 2013

Kahwin Oh Yeah : Pra dan Pasca Perkahwinan

A few months to go until our BIG day. I haven't do anything yet. So do Sayang. But a few surveyed had been done. Dekat sini I kena jugak bahagikan pada pre wedding dan post wedding. Bukan untuk gambar saja, tapi, life after our wedding ceremony is more important for us. 


Pre wedding
  • Persediaan baju nikah, mekap, mini pelamin dan photographer untuk hari nikah sedang giat berjalan. Kain untuk baju melayu dah berjaya dapat. Cuma perlu cari chiffon saja untuk baju kurung moden. Mini pelamin akan dibincangkan kemudian dan photographer dah ditetapkan.
  • Persediaan untuk majlis bertandang di rumah lelaki pula ialah baju, mekap, pelamin dan photographer. Diikutkan memang dah ada butik pilihan hati tapi, perempuan yang tak pernah puas macam I mesti jugak nak ke pameran pengantin hahaha. Photographer kekal yang sama seperti di hari nikah.
  • Jemputan hari nikah dah Mama uruskan. Termasuk kawan-kawan I dan keluarga SiDia.
  • Jemputan ke majlis lelaki pun dah disenaraikan. Ramainye kawan-kawan u, Sayang! Paroi Jaya dah sekian, kawan office u pun dah sekian. Hehehe, pening kan? Jemputan family u lagi :) Takpelah, perlahan-lahan..
  • Kad kahwin belum diputuskan lagi. Samada Baba akan tempah atau kami sendiri. Kalau diikutkan sebelah perempuan tak perlu kad jemputan, hanya majlis nikah untuk keluarga sahaja. Cuma belah lelaki saja.
  • Catering dan khemah beserta kerusi meja adalah di bawah urusan keluarga masing-masing. Lega! Yang ni kita duduk dan makan kenyang-kenyang je kot. Pheww

Post wedding
  • Honeymoon adalah harus! Sayang, our wedding will fall on School Holiday. Bila waktu ni semuanya peak. Oh yea, ada Matta Fair on September nanti. Kita tengok sana ye. Hihi
  • Rumah : Belum dipastikan lagi. Kalau diikutkan memang dalam perancangan nak duduk rumah sendiri. Sewa pun takpe asalkan kami BERDUA. Kena sediakan washing machine, air-condition, settee, set bilik tidur, installation untuk Astro dan Internet dan keperluan asas yang lain. Ye, ini yang kita sangat perlukan kelak. 

Those were the things that kept running though our mind lately, at least. Rather than not to think of any at all. I'm sure we can make it. As long as I have u, things will be smooth, no barriers, but happiness, will always be our best friend. 

Sayang, esok jangan lupa kita ke PICC! Yay!



No comments:

Post a Comment