Nuffnang Ads

Friday, April 19, 2013

Kerja, Kerja, Kerja

Konon nak luahkan perasaan yang kerja menimbun. Confirm lah orang tak percaya kan kalau kerja banyak macam gunung mesti takkan sempat nak update belog! Kalau kerja banyak mestilah tak sempat posing sambil makan goreng pisang kan? Ok tak logik kalau I luahkan sini yang kerja I sangat overload. Betul-betul menipunye. Jadinya, cancel la meluah.

I enjoy dengan kerja baru. Seronok gila ek dapat buat benda lain selain dari yang biasa. Kiranya kerja luar biasa ni memang memuaskan hati I. Memang membosankan buat benda yang sama hampir setahun. Wondering, macam mana pakcik file searcher tu kerja sejak dia mula melapor diri sampai lah pencen, tugasan yang sama, jawatan pun jumud. Itu bosan ye. Tapi itulah kerja yang menyara isteri, anak-anak dan masuk sampai cucu-cucu. Sehingga tiba tempoh expired.

Bagi yang dah berkerjaya, jagalah ia seperti permata ke mutiara ke emas berlian ke sebab dekat luar sana ramai lagi manusia yang belum ada kerjaya tetap. Terpaksa bekerja keras kesana kemari nak mencari sesuap nasi, untuk alas perut sendiri dan orang di rumah. 

Ada yang dah kerja, tak puas hati dengan bos, terus lingkup prestasi. Tak puas hati dengan gaji, memilih untuk berebut jawatan dengan orang-orang yang jobless. Terpulanglah pada masing-masin, tetap dengan iman pada yang Satu, kalau belum rezeki... Banyak-banyak berdoa, Allah dengar tiap hari. Kita aje yang malas, lalai, lupa, leka, kufur dengan nikmat dunia. Macam lirik lagu jer! 

Tak banyak nak ngomel. Macam-macam idea keluar sebab rindu dekat Gajah Biru :( Jauh sangat lah Tanjung Karang tu, Sayang. Kerja dekat-dekat sudahlah... Percaya pada takdir, dah rezekinya ke sana. 

Ok, redha!

Sakit, sakit, sakit bila jauh :'( Nanges, nanges, nanges...


No comments:

Post a Comment