Nuffnang Ads

Thursday, April 25, 2013

Oh My Kawan Yang Gila!

I ada satu group kawan-kawan. Kawan-kawan I itu sangat gila. Mereka bukan gila sikit tapi mereka gila betul. Kadang-kadang I dapat rasa yang mereka kurang waras dan perlukan perhatian yang lebih oleh doktor. Hahahaha its not like that actually.. Mereka bukan gila apa. Tapi, MEREKA KAKI SHOPPING yang terlampau! Nak tergelak kadang tu bila diingat-ingat. Bukan setahun dua dah hidup di alam maya dengan mereka. Tapi dah 5 tahun lamanya. Lama wey! Dan dalam tempoh tu jugak, dah macam-macam benda yang diorang dah banyak pengaruhi I.

Daripada tudung Fareeda, ke shawl half moon yang penuh beads, macaroons (pernah jadi hot stuff sekejap dulu), barangan bayi, baju kanak-kanak, permainan, baju-baju, palazo, skirt, aplikasi telefon, mekap-mekap, dan kain baju raya. Besar kemungkinan baju kami semua akan memakai color block untuk tahun ini. Eh gilalah! Beli sama-sama ok. Sampai 20 pasang. Lepas ni nak discuss ke tailor yang sama pulak. Nak tau design apa pulak. Gila korang ni wey!

Nak cerita sini, pasal kain pasang color block tu, semuanya sorang punye hal. Yang cuma nak TENGOK AJE ok tak warna kain tu. Kalau combine dengan lace macam mana pulak. Haih, melarat ke dalam group Whatsapp! Jenuh semua pecah kepala nak fikir warna apa yang cantik, yang up to date, yang match. Boleh jadi gila! Habis bateri telefon pintar I ni dek whatsapp korang je tau. Oh kawan, sabar je lah ngan korang. Selamat dah keghairahan semua. Sorang satu membeli 4 meter kain crepe silk dan 1.5 meter border lace untuk RM90. Bagus! Ada yang beli 2 pasang. Ada yang beli sama warna dan lace. Ada yang nak bagi family, ada jugak nak buat baju jubah mengandung. Hahaha! Funny korang. Tapi bestttt! Semua kelam kabut. Sebabnya, keesokan hari kakak penjual akan outstation. Yesss, semua mengelabah. Camne pun malam kena ambil juga kain tu... Success!!!! Sebab tu I cakap diorang gila. Pay day belum muncul pulak. Korang dah gile hape. Ada pulak sorang volunteer nak dulukan duit. Pucuk dicipta, ulam mendatang! Apa lagiiii... Ahkak pun selinsing lengan baju. Hahaha.

Semua kain dah selamat di tangan kawan I yang sorang ni. Malam tadi jugak dia mengambiknya. Disebabkan kawan-kawan semua mengelupor. Member tolonglah tunaikan jugak hasrat kawan-kawan tu. Tapi I punye belum dapat dalam tangan lagi. Tunggu weekend nanti lah ye baru show off sini hahaha. Tah hape laaaaa kitorang ni! 

Percayalah, lepas cari baju then nak fikir pattern apa. Lepastu kan kan kan, nak match pulak baju laki ngn anak-anak semua dengan depa yang dah beli color block tu. Lepas tuuuu kannnn, mesti ada tudung yang match takkan nak free hair pulak! Dah boleh baca pemikiran depa. Oh sekarang tengah hot topik buah Mangga Harumanis. I pun tak penah rasa dan takde excited sangat. Haiyooooo nasib baik wooo!

Hahahaha! Itu I punye kiri tuuuu! ;D

Gambar kontroversi yang buat diorang gila.

Ok, I ade terbaca dalam group yang ini bukan baju raya. Untuk pakai lenjan sebelum raya! Gila korang ni... Tak terikut I perangai korang ni *arghhhh cucuk dada dengan pisau potong epal! Memang gila, gila, gila dan gila! Takut dah ni.. Seram sejukkkk.... Tapi kalau ni baju raya diorang, nampak gaya tahun ni dalam FB semuanyalah kain sama! Heheheh, fun, though ;D

3 comments:

  1. Blh bg link kedai yg jual ni x.cantikkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. nnt pegi dkt link ni ek

      http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10200529910522863.1073741850.1611169684&type=1

      belilah, cantik2 semua. kain pun elok :)

      Delete
    2. takpun nnt u add fb ni

      http://www.facebook.com/IedaRiz

      Delete