Nuffnang Ads

Thursday, August 29, 2013

Malam Yang Sepi

Hidup, bukan selalunya kita di atas. Kadangkala ada ujian untuk kita. Tak semestinya pula Allah turunkan ujian semata sedangkan hambaNya tak mampu nak hadapi. Sebalik kekusutan dan kekeliruan pasti akan ada kemanisan. Itu yang I selalu pegang. Sebab Allah Maha Adil. Dia tau semua rahsia alam dan dibawah aturanNya segala yang berlaku dan hikmahnya kita rasai. Bukan selamanya juga kita akan dibawah, ditindas dan ajen kemarahan orang lain. Satu hari nanti pasti nasib akan dibela.

Di sebalik kekusutan dan kecelaruan I pada malam ni, timbul satu rasa kelegaan. Bagi menutup perasan negatif yang selama ni sering bersarang. Kerisauan teramat sangat mula melanda diri. Tapi apakan daya hanya Allah yang melindungi hambaNya.

Semoga apa yang I takutkan selama ni takkan berlaku lagi untuk kali ketiga dan seterusnya. Cuma kesepian malam ni tak dapat ditutup dengan menonton cerita yang dah berkali tayangannya ni Saluran 433 Astro. Kosong segala pandangan. Pandangan tertembus skrin tv sejauh 3 ke 4 kilometer dari tempat duduk. Tak jauh mana, cuma bilik gelap itu menimbulkan sejuta pertanyaan dan kemusykilan. Kerna, disitulah segalanya bermula dari pandangan pertama dan telah menghasilkan satu taman yang indah yang elok dibajai dan bakal berkembang bunga-bunga cantiknya kelak.

Risau, semoga selamat semua hendaknya.

No comments:

Post a Comment