Nuffnang Ads

Thursday, August 8, 2013

Raya Oh Yeah : Oven!

Makin bersemangat. Makin gelupor sebenarnya ayat yang betul. Mama decided to buy a new oven but the affordable one. I memang dah ada oven tapi kecik sangat kata Mama. 9 L sahaja. Puas hati sangat Mama beli oven 28 L yang pasti dan sangat berguna untuk kita sekeluarga. Lebih lagi bila raya. Buktinya, malam raya I buat berloyang kuih. Untuk 2 adunan sahaja tapi bila gentel kecik-kecik jadi la banyak kan.

Mama sedih tengok oven I yang kecik dan xpuas nak masak. Lepas ni mesti macam-resipi I akan langgar. Tak kira lah, semua yang terdetik di hati confirm akal panjang nak.beli barang dan bake! Cita-cita terbaru, nak cuba buat macaroon. Orang dah tak makan? Dah basi? Whatever. I masih nak cuba. Pasni kalau sedap jangan mintak ok.

Apa pun, syukur pada Allah sebab izinkan Mama untuk beli oven besar sikit. Alhamdulillah. Masih ada rezeki disitu. Dan kerana oven ini lah, mata I terbuntang sepanjang malam raya. Jangan tanya apa I bakar. Datang rumah dan rasa. Itu je formula dia. Hahaha bersengkang mata nasib baik jadi semua yang dibakar.

No comments:

Post a Comment